התואר שהולך לשנות את העתיד של כולנו – הנדסה מכנית. מופתעים?

התואר שהולך לשנות את העתיד של כולנו – הנדסה מכנית. מופתעים?

הרכב האוטונומי יסיע אותנו, הלוחות הסולאריים וטורבינות רוח יספקו אנרגיה לבתים והרובוטים ידאגו לעשות את מה שלנו כבר לא כל כך מתחשק. מי שמפתח ומוביל את כל אלו הם מהנדסות ומהנדסים מכניים. תוכנית הלימודים של אפקה תקנה לכם את הידע, הכלים והכישורים להובלת המהפכה הטכנולוגית הבאה.

בעוד שנים ספורות, כך נראה, נוכל להוריד את ההגה מהידיים. הרכב האוטונומי שלנו יסיע אותנו לעבודה, ללימודים ואפילו לפגוש חברים. רוב הסיכויים שבכלל לא נצטרך לתדלק: הרכב יטען תוך כדי נסיעה או שפשוט נחבר אותו לחשמל כשנגיע ליעד ונוכל להמשיך בדרכנו. מאוד יכול להיות, אגב, שהרובוט שלנו, כבר ידאג לזה באופן אוטומטית. ואנחנו? פשוט נוכל ליהנות מהדרך או להספיק לעשות עוד כמה דברים בזמן שהתפנה.

העתיד כבר כאן

המהנדסות והמהנדסים המכניים הם אלה שצפויים להצעיד אותנו אל העתיד ולהפוך תרחיש זה למציאות. הם אלו שעתידים לתכנן ולפתח את הרכב האוטונומי הבא, להוביל את מהפכת האנרגיה הירוקה שכבר צוברת תאוצה, לבנות ולפתח רובוטים חכמים למגוון צרכים ולייצר מכשירים ומוצרים טכנולוגיים שנמצאים בכל בית. ההתפתחות הטכנולוגית של השנים האחרונות, שצפויה להתעצם עוד יותר בשנים הקרובות, הופכת את לימודי ההנדסה המכנית לרלוונטיים מתמיד. 

תוכנית לימודים עדכנית וחדשנית

תוכנית הלימודים לתואר ראשון בהנדסה מכנית של אפקה תקנה לבוגרים את כל הידע והכישורים הנדרשים בתעשייה. לאורך הלימודים הסטודנטים יתנסו בסדנאות לימודיות, סיור אנרגיות מתחדשות במיזם אילת-אילות שבערבה, ניסויים במעבדות מתקדמות, תחרויות רובוטיקה מקומיות ובינלאומיות וגם סדנאות מייקרים ייחודיות שמאפשרות להפוך את התיאוריה לפרקטיקה וירכשו ידע מעמיק, כישורים ומיומנויות ייחודיים מאנשי סגל תואר ראשון בהנדסה מכנית סגל המרצים המקצועי ביותר - שיעביר את חומרי הלימוד בצורה חווייתית, ומהנה. 

הלימודים במסלול זה מקנים ידע נרחב בתכנון מבנים, תכנון, חישוב, אחזקה ושימור של מערכות ומנגנונים, אלסטיות, מכניקת השבר והחומרים, וייצור מערכות. במקביל לנושאי הלימוד התיאורטיים, התכנית מאפשרת לסטודנטים להתנסות בכלים ממוחשבים המסייעים בתכנון מכני, ביצוע אנליזות של אלמנטים סופיים (FEM), שרטוט ממוחשב (CAD), בניית מודלים גאומטריים וויזואליים בעזרת מחשב, ובניית מודלים ממוחשבים לסימולציה של פעולות ותנועות. כחלק מפרויקט הגמר, יתכננו הסטודנטים מוצר הנדסי, בהתאם לתהליך המקובל בתעשייה, ובכך יזכו לניסיון ששווה ערך לעבודה בתחום.

ההתמחויות שהתעשייה זקוקה להן

כחלק מתוכנית הלימודים לתואר ראשון בהנדסה מכנית באפקה, הסטודנטים יכולים לבחור שתי התמחויות מבין חמשת מסלולי ההתמחות, התמחויות אלו מותאמות לדרישות ולצרכים בתעשייה ומקנות העמקה בתחום ידע ספציפי שאיתו ניתן לצאת לקריירה משגשגת.

ההתמחות במערכות רכב - נלמדת באופן בלעדי באפקה ומקנה לסטודנטים הזדמנות לעסוק באחד התחומים החמים ביותר בעולמות הטכנולוגיה וזה שעתיד לשנות את חיינו כבר בעשור הקרוב. כחלק מההתמחות, לומדים הסטודנטים לתכנן מערכות רכב, דינמיקה של רכב, שילוב בין תוכנה וחיישנים לרכב. מתנסים בפיתוח רכב אוטונומי, היברידי או חשמלי וזוכים להכשרה וידע מעשי לעיסוק בתחום בסיום התואר. הלימודים אף כוללים התנסות מעשית בנהיגת ניסוי, ולמידה בשיתוף פעולה עם חברות רכב, סטארטאפים העוסקים בתחום וגורמים נוספים בתעשייה.

התמחות בתחום מכטרוניקה-רובוטיקה - מעניקה לסטודנטים ידע רחב במגוון תחומי ההנדסה. תכנית הלימודים מתמקדת בתחומי הרובוטיקה והבקרה ומשלבת לימודי תוכנה ואלקטרוניקה בכדי להכשיר את הבוגרים לעבודה מולטי דסיפלינרית עם מערכות משהתמחות בתחום מכטרוניקה-רובוטיקהולבות, ולהתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים רב-תחומיים מתקדמים. ההשכלה הרב תחומית שמעניקה ההתמחות בתכנית הייחודית של אפקה, מציידת את בוגריה בארגז כלים נוסף לעבודה עם מערכות אלקטרוניקה ותוכנה, ומאפשרת להם, לתכנן מערכות בקלות רבה יותר ולהעמיק את הזיקה לתחומי הטכנולוגיה המתקדמת, הבקרה והמיכון המדויק המאפיינים את עולם ההייטק.

התמחות בתחום זרימה ואנרגיה- מקנה לבוגריה ידע מקיף וראייה רחבה בתחום הזרימה והאנרגיה, תוך העמקה בנושאים רלוונטיים בתרמו-דינמיקה, תורת הזרימה, מערכות ייצור כוח וחום, אנרגיה מתחדשת, מיזוג אויר, אנליזות זרימה ומעבר חום. מסלול התמחות זה מכשיר את בוגריו ומצייד אותם בידע ובכלים המאפשרים להם להשתלב בתפקידי פיתוח וייעוץ הנדסי בחברות המובילות במשק בתחום הזרימה והאנרגיה הקונבנציונלית והמתחדשת גם יחד.

התמחות בתחום הנדסת החומרים - מעניקה לסטודנטים כלים הנדסיים בתחום הפיתוח והייצור של עולם החומרים-  תחום אשר נמצא כיום בחזית הטכנולוגיה בארץ ובעולם ומהווה נדבך חשוב בעבודת המהנדס המכני. התוכנית מכשירה את הסטודנטים לעבודה בסוגים שונים של חומרים ותהליכים הנחוצים להנעת תעשיות ההיי-טק והתעשיות הביטחוניות והאזרחיות כאחד. בסיום הלימודים יוכלו הבוגרים לעסוק בתכנון תהליכי ייצור מתקדמים, בבקרת איכות, בחירת חומרים, מחקר ופיתוח רכיבים וחומרים חדשים ולהשתלב בתעשיות מתקדמות ומסורתיות, תעשיות ביו והייטק.

התמחות במכניקת מוצק - כאחד ממסלולי ההתמחות הקלאסיים בהנדסה מכנית, ההתמחות במכניקת מוצק מאפשרת לסטודנטים להתמקצע בתחום התכן המכני על מגוון היבטיו, וללמוד כיצד לבנות מערכות איכותיות בהיבטי משקל, תנועה ודיוק מכלולים, תוך התחשבות באילוצי עלויות, חומרי גלם ואתגרים טכנולוגיים.

אפיקי תעסוקה 

שיעור בוגרי התואר הראשון בהנדסה מכנית במכללת אפקה המועסקים בתחום עיסוקם הוא 85%. בוגרי תוכנית הלימודים מגיעים לעבוד בחברות וארגונים מכובדים בתחומים הבאים:

1. התעשייה האווירית
2. חברות סטארט אפ
3. התעשייה הצבאית
4. התעשייה הרפואית

לצד זה ישנם בוגרים שבוחרים להעמיק את הידע וממשיכים ללימודי תואר שני בהנדסת מערכות אנרגיה והספק חשמלי, שהופך אותם למחוזרים בידי החברות המובילות. זאת מכיוון שלאור כניסתם של רכבים חשמליים ומערכות טכנולוגיות מבוססות אנרגיה חשמלית לחיי היום-יום, הביקוש למומחים בתחום הולך ומתעצם, שכן תחום זה צפוי להיות אחד החשובים ביותר בשוק. בוגרי התואר השני בהנדסת מערכות אנרגיה והספק חשמלי, יכולים להשתלב ביעילות רבה בתפקידי מחקר ופיתוח, ניהול, תכנון ובקרה ופיקוח בחברות במרחב הציבורי והפרטי. 

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?