קורס שייט, שיעור על משאית ולמידה תוך כדי עשייה

קורס שייט, שיעור על משאית ולמידה תוך כדי עשייה: התואר שיאפשר לכם ללמוד אחרת

מעבר לידע המקצועי, מהנדסים כיום נדרשים לעבוד בצוות, לחשוב בצורה יצירתית ולעמוד מול קהל. זו הסיבה שבאפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, מלמדים אחרת ומקנים לסטודנטים את הכישורים והידע שהם זקוקים לו בצורה חדשנית, יצירתית ומעשית

ההתפתחות המואצת של ההייטק הישראלי בשנים האחרונות שינתה דרמטית את סוג המהנדסים והמהנדסות אותן מעוניינות חברות לגייס בסיום הלימודים. כיום מהנדסים נדרשים לדעת לעבוד בצוות עם אנשי מקצוע רבים שאינם בהכרח עם אותו רקע טכנולוגי, לתקשר עם מגוון בעלי תפקידים, לדעת להציג ולתקשר פעילות מקצועית באופן ברור וגם לחשוב בצורה יצירתית.

ההבנה הזו עומדת בבסיס השינוי שמובילה אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, בשיטות הלימוד ובאופן שבו היא מלמדת את הסטודנטים. סגל המכללה שוקד כל העת על פיתוח שיטות דרכי הוראה חדשניות ומתקדמות, שמאפשרות להעביר את הידע ההנדסי והמקצועי בצורה יעילה, אפקטיבית שמקנה את הערך המוסף – ואת מה שהתעשייה באמת זקוקה לו.

 

שיטות לימוד יצירתיות

לאורך כל שנות הלימוד של התואר, ובמהלכן הסטודנטים מתנסים בשיעורים במקומות יצירתיים במיוחד. כך למשל, שיעור מבנה הרכב נלמד על משאית כדי להבין ולהמחיש את הדברים בצורה המדויקת ביותר, ואילו מעבדת נהיגה מתקיימת על מסלול נהיגה אמיתי. לצדם, פעמיים בשנה, מתקיים סמינר אנרגיות מתחדשות מתרחש בסמוך ללוחות הסולריים שבמתחם אילת-אילות בנגב במספר מועדים. 

לקראת סוף השנה האקדמית, הסטודנטים באפקה יכולים להירשם לקורס שייט מיוחד למהנדסים, שניתן להם במסגרת לימודי החוץ במכללת אפקה, לצד קורסים מותאמים אישית מרתקים נוספים, ומקנה להם הבנה ויישום של עקרונות הנדסיים: מיומנויות אלתור, פתרון בעיות ועבודת צוות, המאפשרים להם לחתור למצוינות במים ומחוצה להם. לכך מצטרפים ביקורים שונים בתעשייה, שיתופי פעולה ולימודים מעשירים, מעניינים וחשוב מכל – רלוונטיים.

לכך, מצטרפות מעבדות המכללה המשוכללות והמתקדמות, הכוללות ציוד משוכלל וחדשני, ומאפשרת יישום מיטבי של הידע הנלמד. סדנת המייקרים של אפקה אף מקנה להתנסות בהנדסה דרך הידיים: לפתח ולבנות רובוטים ומגוון רחב של עזרים ומכשירים מתקדמים ומתוחכמים.

 

למידה מעשייה

גם בתוך הכיתות, באפקה מקפידים ללמוד אחרת. מתוך ההבנה כי ההוראה הטובה ביותר היא על ידי עשייה אמיתית, חלק ניכר מהשיעורים נלמד במתכונת של PBL (Project Based Learning- למידה מבוססת פרויקטים) ומאפשר לסטודנטים ללמוד תוך כדי ניהול פרויקט למען הקהילה או בשיתוף פעולה עם התעשייה. מרחבי הלימוד של אפקה בנויים כך שהן מאפשרים לשבת וללמוד בקבוצה, לחשוב ביחד ולגבש פתרונות יצירתיים תוך כדי הפנמה של הידע ההנדסי. כך לדוגמה, בקורס תכנות למכטרוניקה התקיים לאחרונה פרויקט המשלב עשייה בקהילה ובמסגרתו פותחה תוכנה עבור בית לוינשטיין בו משתקמים פצועי צה"ל.

 

הופכים את הכיתה על פיה

מעבר ללמידה מבוססת פרויקטים, מתנסים הסטודנטים בכיתה הפוכה – שיעור או סדרת שיעורים בהם הסטודנטים הם אלו שמעבירים את התוכן ההנדסי, בליווי המרצה. שיטה זו מאפשרת להם להתנסות בלימוד עצמי – מיומנות חשובה במיוחד בתעשיית ההייטק שמשתנה ללא הרף. תוכנית הלימודים כוללת גם קורסים בהם משולבים או מפותחים משחקים לשם העברה אפקטיבית של החומר, "קופסאות בריחה" בהשראת חדרי בריחה המאפשרות ללמוד באופן חווייתי, קורס דיבייט מיוחד המקנה כישורים ורבליים חשובים וכולל תחרות בחו"ל וסרטונים אינטראקטיביים ללימוד אלגברה.

 

מהנדסים את דרכם לתעשייה

מלבד שיטות הלימוד המהפכניות, סגל המרצים המובחר והקורסים המעשירים והעדכניים, למכללה קשרי תעשייה ענפים והיא מפעילה פלטפורמות ייחודיות ליזמות טכנולוגית שבהן הסטודנטים, הסגל וגורמים מהתעשייה יוצרים שיתופי פעולה פוריים ומרתקים - המהווים דריסת רגל בתעשייה בעבור הסטודנטים, הזדמנות ייחודית להפגין את הידע והמיומנויות ההנדסיות שרכשו במהלך התואר הלכה למעשה, בשטח. 

בנוסף ישנו פרויקט הגמר, אותו הסטודנטים שלנו עושים בשנתם הראשונה ועבורם זו הזדמנות ממשית לעבוד בצמוד לגורמים בתעשייה, להשפיע ולהוביל תהליכים ולהנות מיתרון בשוק, שהופך אותם למועמדים מובילים בהייטק בתום לימודיהם. 

גם אתם רוצים ללמוד כיצד להנדס את העולם בשיטות חדשניות ומתקדמות? הירשמו לתואר ראשון במכללת אפקה ותתחילו לסלול את הדרך לקריירה מבטיחה בתעשייה הגדולה בעולם!

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?