מר דן הרמן

מר דן הרמן

מהנדס רכב ומכונות, מנהל פרויקטים ומנהל פיתוח בתחום הרכב ומערכות רב תחומיות.

עוסק בהוראה אקדמית של מקצועות הרכב, הובלת תהליכי פיתוח ברכב, פיתוח מכלולי רכב ותקינתם מעל 35 שנה, כמו כן יועץ בתחומי תקינה.

דן בעל ניסיון וראייה מקיפה של עולם הרכב מתוקף עיסוקו בתחום הפיתוח ההנדסי, מכונאות ונהיגת מבחן ונהיגת מרוץ. בנוסף לכך לדן יש ניסיון מעשי משני צידי המתרס של עולם הרכב: צד הפיתוח למול צד השרות (after sale).

בעל תואר שני בהנדסת רכב מאוניברסיטת קרנפילד באנגליה (1994) ותואר ראשון בהנדסה מכנית מאוניברסיטת תל אביב (1988). בנוסף, בעל תעודה בלימודי יזמות עסקית מאוניברסיטת סווינבורן במלבורן, אוסטרליה וכן מוסמך לניהול מוסך מטעם משרד התחבורה. בין הכשרותיו גם קורס נהיגת ראלי ונהיגה מתקדמת בבורדו, צרפת.

את דרכו המקצועית החל ביחידה הטכנולוגית של חמ"ן, שם שימש כמתכנן ראשי וראש מחלקת פיתוח בתחום הרכב והתמחה בתכנון, שדרוג, ניסויים והטמעת מערכות רכב. בהמשך, כיהן כמהנדס בכיר בזיו-אב הנדסה, ולאחר מכן כמנהל פרויקט וראש קבוצת פיתוח מכני בחברת סגיטה שעוסקת בתחום הגימור של רכיבי תקשורת אופטית. בשנת 2004 ייסד את הרמן הנדסת רכב בע"מ, בה הוא משמש כמנכ"ל. החברה מתמחה בייעוץ לתעשיית הרכב המקומית, בפיתוח כלי רכב ומכלוליהם, בתקינת כלי רכב ובפיתוח מכונות רב-תחומיות.

משנת 2010 עד 2019 משמש כסמנכ"ל הנדסה ולאחר מכן כמהנדס יועץ בצ'יינה מוטורס בע"מ, העוסקת בייבוא אוטובוסים מסין.

בשנת 2008 דן הקים יחד עם שותף את חברת Pillowtrack שייצרה אביזר ייחודי לחילוץ רכבי שטח המבוסס על פטנט של דן ושותפו.

החל משנת 2013 משמש כראש ההתמחות הנדסת רכב באפקה.

בין השנים 2018 ל 2022 מהנדס רכב בכיר בREE Automotive. חברת הזנק שמפתחת רכב חשמלי מוכן לנסיעה אוטונומית.

משנת 2024 דן מוביל את מועדון הרכב של אפקה בפיתוח רכב מרוץ סולארי.

בין הישגיו המקצועיים ניתן למנות:

  • ייעוץ בנושאי פיתוח ליצרני מכלולים של רכב (tier 1 & tier 2 to the OEM)המספקים חלקים להרכבה על קווי הייצור של יצרניות הרכב (OEM).
  • הסבת רכב בנזין לרכב חשמלי מבוסס על רנו מגאן עבור חברת בטר פלייס של שי אגסי.
  • פיתוח אוטובוס ייחודי וביצוע תקינה אירופית מלאה לרכב. פיתוח הרכב כלל תכנון שלדה, מערכות מתלים ובלמים לאוטובוס, לרבות ניסויי בלימה באירופה ותקינה להתהפכות בשיטות אנליטיות.
  • הסבת רכב בעל הנעה אחורית לרכב 4x4.
  • הובלת קבוצת סטודנטים בפיתוח כלי רכב עירוני ייחודי, פרויקט הגר, המבוסס קונספט מקורי של דן. הפרויקט זכה בפרס כספי משמעותי ממנהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה.
  • פיתוח סבל חי"ר ייחודי.
  • מתן חוות דעת מומחה לבית המשפט
  • חברות בועדות טכניות לתקינה במכון התקנים
  • ייעוץ ליבואני רכב בנושאי תקינה.
  • המצאה ורישום פטנטים בתחום הרכב.
  • הקמת חברה לשיווק מוצר מבוסס על אחת ההמצאות.
  • ניהול טכני של צוות מכונאים הדרכה והנחיה בנושאים מקצועיים.

הנדסה למעשה
אתגרי פיתוח בתעשית הרכב
מעבדת נהיגה - דינמיקה של כלי רכב
מבנה הרכב וחוזקו
תכנון רכב
פיתוח רכב 1
פיתוח רכב 2