מה ההבדל בין תואר BA ל BSC

תואר B.S.c לעומת B.A

מה ההבדל בין תואר B.S.c לעומת  B.A?

שוקלים להירשם לתואר ראשון? ברכות!
אנחנו מתארים לעצמנו שאתם בטח מוצפים במידע, בהתלבטויות ובלא מעט בלבול.
אל דאגה, אנחנו פה לעשות לכם קצת סדר.
בחירת תואר ראשון אצל רוב האנשים קשורה בתחום הידע  בו הם רוצים לעסוק, ופחות בשם התואר עצמו. אך למעשה השם, הוא שם המשחק: תארים מסוגים שונים פותחים דלתות שונות אשר סוללות את הדרך לאפיקי תעסוקה מגוונים ונבדלים זה מזה במהותם. לכן כל שנותר הוא, לבחור את השביל המתאים ביותר עבורכם.

מה פירוש השם?

קיימים 2 סוגים עיקריים של תואר ראשון, המאגדים תחתם את מרבית המקצועות הקיימים בשוק כיום, ופותחים את מיטב דלתות הקריירה הרלוונטיות:
B.A ו- B.Sc. תואר ראשון B.A פירושו Bachelor Of Arts, בוגר באמנות- והוא ניתן לסטודנט המסיים את הכשרתו באחד מתחומי האומנות או מדעי הרוח. תואר ראשון B.Sc, משמעותו Bachelor Of Science, בוגר תואר במדעים, והוא מעיד על בקיאות במדעים מדויקים: פיזיקה, מתמטיקה, וכמובן הנדסה לסוגיה.

אילו דלתות תעסוקה כל אחד מהם פותח?

כל אחד מהתארים שהזכרנו סולל לכם את הדרך לאפיקי קריירה שונים לחלוטין.
כך למשל בעלי תואר ראשון בוגר באמנות יכולים למצוא הזדמנויות תעסוקה בתחומים מגוונים: תפקידים ממשלתיים לסוגיהם, מדיה, פרסום, חינוך, אדמיניסטרציה ועוד.
מנגד, תואר ראשון בוגר במדעים מהווה כמעין מפתח מאסטר שיעביר אתכם בדלת לקריירה בתחומים הבאים: ביטחון, כלכלה, בריאות, מזון, רווחה, וכמובן- הייטק.

תפסנו אתכם עם ההייטק, נכון?
אנחנו מבינים. תעשיית ההייטק היא ללא ספק אחת המפתחות והמבוקשות ביותר כיום.
עם תואר ראשון במדעים תוכלו להשתלב בתפקידים כגון - מפתח תוכנה, מדען נתונים, גנטיקאי, טכנאי רנטגן, גיאולוג, וכמו גם במקצועות ההנדסה השונים, הרבים והמגוונים. מקצועות מדעיים בכללותם, ובפרט מקצועות ההנדסה. "מקצועות הייטק'' הופכים להיות המובילים והמבוקשים ביותר בשוק התעסוקה כיום. ידיעתם מהווה כרטיס כניסה לתעשייה הכי משגשגת, ופותחת את הדלת להזדמנויות התעסוקה היוקרתיות ביותר.

אז איזה תואר ראשון הכי מתאים לי?

מן הסתם שהתשובה לשאלה הזאת תלויה אך ורק-בכם. בהתאם להיכרות שלכם עם עצמכם, עם החוזקות והאהבות שלכם והתחומים שאתם נמשכים אליהם, תוכלו לקבל החלטה לגבי תחום הלימוד הרלוונטי לכם והתואר אותו תרצו ללמוד.
בעוד שתואר בוגר באמנות מעניק את מיטב הכלים להתבונן במציאות החיים כפי שהיא, לנתח ולפרש אותה מפרספקטיבות שונות ומגוונות, התואר בוגר במדעים נותן את הכלים לפלס את הדרך בתוכה, לקחת חלק פעיל בעיצובה, ולהתברג במקצועות המובילים והרלוונטיים ביותר בשוק העבודה.

מהנדסים - ידם בכל

טענה רווחת הינה כי 65% מתלמידי כיתה א' יעבדו בבגרותם במקצועות שאינם קיימים כיום.
הטכנולוגיה הינה חלק בלתי נפרד מחיינו, היא משפיעה עלינו ומהווה מנוף מרכזי לצמיחתה של כלכלת מדינת ישראל. כמובן שבוגרי תואר B.A  יכולים ליהנות מקריירה מספקת ועשירה באחד (או יותר) מהתחומים שצוינו לעיל, אך עושה רושם כי הנטייה הטבעית של שוק העבודה העכשווי (מגמה שצפויה להימשך גם עשרות שנים קדימה) היא לכיוון תחומי המדעים המדויקים, לרבות הנדסה, המשולבת במכלול תחומי החיים, מפשטת ומנגישה תהליכים מורכבים והופכת אותם לאפשריים, אפקטיביים, ידידותיים לשימוש.
בוגרי התארים המדעיים נהנים מקריירה ארוכת טווח עם משכורות גבוהות בתפקידי מפתח, בארגונים המובילים בארץ ובעולם.

מבין המבחר הבלתי נתפס של תהליכים שמקצועות ההנדסה השונים פועלים לקידומם, יצירתם ופיתוחם בזמן אמת, ניתן למצוא: תפעול אפליקציות, בתים חכמים, תשתיות התחבורה הציבורית, הרמזורים בכבישים, מזון ועוד. כל אלו הופכים את שהביקוש לבוגרי תואר במדעים מדויקים בכלל, ובהנדסה בפרט, בעלי כישורים רלוונטיים הולך וגובר מדי שנה, וצפוי עוד להתעצם בשנים הקרובות.

רוצים להיות מהנדסים?

התעשייה מחפשת אנשי מדעים מדויקים, מהנדסים, מדעני נתונים, אנשי פיתוח וכו'.
אם נהיה כנים, יש מספר מוסדות בישראל שמציעים מסלולים בסיומם תוכלו לקבל תואר B.Sc.
זה נכון שתוכלו להיות מהנדסים אם תלמדו בכל אחד מהם אבל בסוף-
ההבדל הוא אפקה.

אפקה חרטה על דגלה להיות מוסד מוביל לחינוך מהנדסים.
הידע האקדמי המקצועי שאנו מעניקים לסטודנטים שלנו הוא בלתי מתפשר, מעמיק ויסודי.
אנו עושים זאת באמצעות סגל מרצים מיומן אשר מכיר ומחובר לתעשייה, מגיע ממנה ויודע מה הצרכים שלה.
באמצעות מעבדות חדשניות מלאות בציוד המתקדם ביותר בהן אנו לומדים ומתרגלים לאורך התואר.
באמצעות פדגוגיה חדשנית ותוכניות לימוד מתעדכנות אשר מקנות לסטודנטים את הידע המעשי והמקצועי אותו הם באמת צריכים לקבל, בהתאם לחידושים העדכניים ביותר ולצרכי השוק.
באמצעות מפגשים ישירים ורציפים עם התעשייה עוד בתקופת התואר. בין אם בסיורים, במפגשי זרקור עם אנשי תעשייה, בפרויקטים שונים ובהם פרויקט הגמר, אשר מתבצע לא פעם בליווי אנשי תעשייה או בעבורם.

אבל יש עוד סיבות שבגללן בסוף, ההבדל הוא אפקה:
אפקה דואגת לצייד את הלומדים בה בכל הכישורים החיוניים אשר ידרשו להם כדי לא רק להשתלב בשוק התעסוקה- אלא לפרוח ולבלוט בו על פני אחרים.
אנו מכניסים את הכישורים האלה אל תוך תוכנית הלימודים שלנו לאורך כל התואר כך בסיומו הסטודנטים שלנו מיומנים בעבודה בצוות רב תחומי, ביכולת הצגה, בחשיבה ביקורתית ויכולת למידה עצמית.

רוצים עוד סיבות? קבלו:
מועדוני סטודנטים, תוכנית המצוינים, מרכז היזמות והחדשנות, המרכז לקריירה בהנדסה
כיתות לימוד קטנות, מרחבי למידה כמו בהייטק, מעורבות חברתית והרשימה עוד ארוכה.


עכשיו אתם מבינים למה בסוף ההבדל הוא אפקה?

למידע למועמד לתואר ראשון במקצעות ההנדסה והמדעים לחץ כאן 

למידע למועמד לתואר שני במקצועות ההנדסה והמדעים לחץ כאן 

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?