כמה תרוויחו בתור מהנדסים מתחילים?

מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מה גובה השכר הממוצע של מהנדסת רפואית ג'וניורית, מה בעצם עושה מהנדס תעשייה וניהול, ולאן אפשר להגיע עם תואר בהנדסה מכנית? אם אתם חושבים ללמוד הנדסה ומתלבטים מה, כמה ולמה – זה בשבילכם

תואר בהנדסה הוא כרטיס כניסה חשוב לתעסוקה איכותית, כזו שמתגמלת הן מבחינת האתגר המקצועי והעיסוק החדשני והן מבחינת השכר והתנאים. אבל "הנדסה" היא שם כולל למגוון רחב של תחומים, שלצד מכנה משותף רחב במה שנוגע לידע ולמיומנויות הנדרשות, רב השוני ביניהם. אז מה זה מה - וכמה משתכרים? הנה חמישה ענפים הנדסיים שכדאי להכיר:

הנדסה רפואית

בעידן המהפכה התעשייתית הרביעית (Industry 4.0), עולם ההנדסה הוא חלק בלתי נפרד מעולם הרפואה. הנדסה רפואית, כשמה כן היא: היא נועדה לספק פתרונות הנדסיים לבעיות רפואיות - מתכנון ופיתוח מכשור רפואי ועד חקר בעיות מתחומי מדעי החיים לתועלת האדם ולרווחתו.

תכל'ס, מה עושה מהנדס רפואית? 

המשרות בתחום משתנות, מן הסתם, בהתאם לרמת הטכנולוגיה ולליבה העסקית של החברה הספציפית. מהנדסים רפואיים יכולים לעסוק בייעוץ הנדסי שיווקי, באפיון מערכות רפואיות, בניסויים קליניים ואנליזות, בבקרת איכות ובאינטגרציה. הם יכולים גם להשתלב בהנדסת מערכות, למשל בהעברה מפיתוח לייצור והנדסת ייצור, וכן במו"פ של פתרונות שונים מתחומי ההנדסה. לא פעם, מדובר בתרומה ישירה למאמץ להציל חיים, להאריך חיים ולשפר את איכות החיים.    

איפה עובדים מהנדסי רפואית? 

כמהנדסים רפואיים, ייפתחו בפניכם לא מעט אפשרויות. חברות מדיקל, פארמה, מכשור רפואי והנדסה ביו-רפואית מחפשות אתכם, יחד עם מגוון רחב של סטארט-אפים שכבר שוקדים על הדבר הגדול הבא. גם חברות הנוטות לכיוון המכני-פיזיולוגי ברפואה, כגון עיבוד תמונה (מוצרי MRI למשל, לרבות בתלת ממד), או כאלו המפתחות מערכות מידע לבתי חולים, זקוקות למהנדסים רפואיים.

כמה משתכרים מהנדסי רפואית מתחילים? 

שכר מהנדס רפואי מתחיל נע בין 12,000 ל-17,000 ₪ בממוצע בחודש.

הנדסת תעשייה וניהול

תחום הנדסת תעשייה וניהול משלב תורות מעולם התעשייה המתבססות על מודלים מתמטיים ומדעיים. התחום הולך ומתפתח, יחד עם הצורך הגובר במציאת פתרונות בקרב חברות וארגונים העוסקים בשיטות מחקר ובחדשנות. תחום ההנדסה בתעשייה כבר מזמן אינו משתייך רק לרצפת הייצור - הוא התרחב למישור הפנים-ארגוני, ומציע מענה משמעותי גם בתחומי השירות והניהול.

תכל'ס, מה עושה מהנדס תעשייה וניהול?

בכל מקום שתגיעו אליו תהפכו מיד לבעלי תפקיד מפתח בחברה, כזה הנוגע באינספור תחומים. כמנהלי פרויקטים תצטרכו להפגין ידע בניהול מטריציוני, תוך כדי תיווך בין מחלקות הפיתוח, השיווק, המכירות, הספקים, הייצור והקשר מול הלקוח. בנוסף, יהיה עליכם לדאוג לנושא התקציבים, העמידה בלוחות הזמנים וכמובן איכות המוצר. יהיה עליכם לדעת להפעיל את הגורמים השונים בארגון במטרה לקדם את הפרויקט ללקוח. מהנדסי תעשייה וניהול שייבחרו את עולם מערכות המידע יתווכו בין עולמות הפיתוח והקודים לבין הלקוח ובין הממשקים הפנים ארגוניים. תדרשו לנתח את תהליכי העבודה, להבין את הצרכים, את יכולות המערכת ואת האילוצים שלא פעם מתלווים אליה, ותמיד לחשוב על פיתוחים עתידיים.

איפה עובדים מהנדסי תעשייה וניהול?

מהנדסי תעשייה וניהול משמשים כיועצים במשרדי ייעוץ מול מפעלים ותעשייה מסורתית. תוכלו גם לעבוד במוסדות ציבוריים ובחברות הייטק. תוכלו לשמש כמהנדסי בקרת איכות, מהנדסי תפעול וייצור, מהנדסי או"ש (ארגון ושיטות), מהנדסי שירות, מהנדסי לוגיסטיקה ותכנון (פלנרים למשל), מהנדסי ממשק אדם-מכונה (הנדסת אנוש, ארגונומיה) ועוד. חברות הייטק ומערכות מידע עם מוצר ליבה בפיתוח מחפשות תמידית מהנדסי תעשייה וניהול, בין היתר כאנליסטים בתחומי כריית מידע, פיתוח ממשקי לקוח (UX, UI, GUI) ובדיקות (QA).

כמה משתכרים מהנדסי תעשייה וניהול מתחילים?

שכר התחלתי של מהנדס תעשייה וניהול נע בין 10,000 ל-17,000 ש"ח בממוצע בחודש.

אדם במעבדה

הנדסה מכנית

ענף ההנדסה המכנית עוסק בתהליכי מחקר, תכנון, פיתוח, ייצור ותחזוקה של מערכות מכניות מורכבות ומערכות אנרגיה. לכאן נכנסים גם רכבים וכלי רכב אוטונומיים, רובוטים ומערכות אלקטרו-מכניות, בתים ומבנים חכמים, מערכות להפקת אנרגיה וניצולה, מערכות מיזוג אוויר, מערכות בקרה ואוטומציה ועוד.

תכל'ס, מה עושה מהנדס מכני?

מהנדס מכני הוא הטכנולוג הרואה באופן מערכתי ורחב את תהליך פיתוח המוצר בפועל. הוא מכיר את עולמות החומרה, התוכנה והמכניקה, ולכן נדרש כמעט בכל מקום שבו מפותח מכלול בעל היבטים מכניים. לרוב הוא ילווה מוצר החל משלבי האפיון, דרך הפיתוח, הבדיקות והניסויים ועד להעברה לייצור והתמיכה בלקוח. בחלק מהתפקידים נדרשת עבודה עם תוכנות לתכנון הנדסי מכני הכוללות חישובים, תכנונים וסימולציות.

איפה עובדים מהנדסי מכונות?

מהנדסים מכנים משתלבים בשלל תחומים בחברות ביטחוניות, בתשתיות ואנרגיה, בתחום המדיקל, בדפוס תלת ממד ועוד. גם משרדי פטנטים וחברות עיצוב תעשייתי זקוקות לא פעם למהנדסי מכונות, וכך גם מחלקות פיתוח בחברות הייטק. בתעשיות המסורתיות - טקסטיל, מתכות וחומרים, פלסטיקה ועוד - תוכלו לתפוס עמדות מפתח. תוכלו לשמש כמהנדסי שירות ומכירות, מהנדסי אנליזות במעבדות או בשטח ומנהלי פרויקטים הנדסיים. 

כמה משתכר מהנדס מכנית מתחיל?

שכר מהנדס מכנית מתחיל נע בין 10,000 ל-17,000 ש"ח בממוצע בחודש.

הנדסת תוכנה

הנדסת תוכנה מקיפה כוללת את הידע, השיטות והכלים הנדרשים עבור כלל התהליכים הקשורים בייצור התוכנה ותוכנות מחשב, החל משלב האפיון הראשוני, דרך בניית התוכנה ותהליך הבדיקות ועד לתחזוקה מול הלקוח. תחום זה נועד להפחית את המורכבות שבפיתוח תוכנה, לשפר את אמינותה ולהקטין את עלויות התפעול והתחזוקה. לכאן נכנסים גם פיתוח מערכות מורכבות הכוללות חומרה, תוכנה ותקשורת. הנדסת תוכנה מושתתת על הבסיס התיאורטי של מדעי המחשב, הנדסת מחשבים, הנדסת מערכות, הבטחת איכות, הנדסת אנוש וניהול פרויקטים.

תכל'ס מה עושה מהנדס תוכנה?

היכולת של מהנדסי תוכנה להמיר פתרון בעיות ולממשו כקוד יישומי מעניקה להם לא מעט עוצמה וידע הניתנים למימוש במגוון תחומים. בתחום הניהול הטכנולוגי, למשל, יוכלו מהנדסי התוכנה לעבוד כמנהלי צוותי פיתוח, פרויקט או מוצר. חלקם ישתלבו בתפקידים הכוללים נגיעה בממשקי לקוח ובממשקים הקשורים לתהליכי מכירה, שיווק ותמיכה. אחרים ימלאו תפקידים מערכתיים ורוחביים יותר, כגון מהנדסי מערכת, מנתחי מערכות, מנהלי מרכזי תמיכה-פיתוח ויועצים בשלבי מכירה ושיווק.

איפה עובדים מהנדסי תוכנה?

מהפכות ה-AI (בינה מלאכותית) וה-IoT (ה"אינטרנט של הדברים") מספקות למהנדסי תוכנה אפשרויות קריירה רבות ומגוונות. הם יכולים למצוא את עצמם במשרות בכירות בחברות מערכות מידע, בחברות מובייל, בחברות ללמידה מקוונת הצומחות כעת במהירות ובחברות סייבר ואבטחת מידע. מהנדסי תוכנה יכולים להשתלב בענקיות התוכנה והתקשורת, בחברות ביטחוניות ובסטארט-אפים חדשניים. וכפי שקורה לא פעם, רעיונות שתמיד היו לכם או שחשבתם עליהם בזמן הלימודים, עשויים לקרום עור וגידים בהקמת סטארט-אפים משלכם.

כמה משתכרים מהנדסי תוכנה מתחילים?

שכר מהנדס תוכנה מתחיל נע בין 12,000 ל-18,000 ש"ח בממוצע בחודש.

הנדסת חשמל 

האלקטרוניקה והמיקרו-אלקטרוניקה הולידו מהפכה של ממש, אשר הכניסה את הקדמה לכל בית בחברה המודרנית ומהווה מנוע לכלל תעשיות ההייטק. הסמארטפון והבית החכם, הרובוטיקה והרכב האוטונומי, ההתייעלות האנרגטית ותעשיית החלל, איכון GPS ונשק מתקדם - אלו רק חלק מהתוצרים של הענף הרחב והדינמי הזה. 

תכל'ס, מה עושה מהנדס חשמל?

מהנדסי חשמל עוסקים במו"פ של שבבים, מוצרים ומערכות שלמות הנמצאים בחזית הטכנולוגיה העכשווית והעתידית ומשפיעים באופן ישיר על החברה המודרנית והכלכלה העולמית. הם עוסקים בתכנון ופיתוח של רכיבים מכל סדר גודל ומעורבים בפרויקטים בקנה מידה רחב, כגון תכנון ותחזוקה של תחנות כוח, כמו גם בהפצת חשמל ליישומים קטנים יותר דוגמת מכשירי חשמל ביתיים.

איפה עובדים מהנדסי חשמל?

כחולייה חיונית בשרשרת של כל פיתוח טכנולוגי כיום, מהנדסי חשמל מבוקשים במגוון רחב של תעשיות. בין היתר, יש להם ביקוש רב בעולמות המחשוב - תכנון מערכות תוכנה וחומרה ומערכות ממוחשבות רב-תחומיות; בפיתוח מערכות הספק ואנרגיה לקשת רחבה של יישומים, בדגש על היבטי הנדסה, כלכלה ותפעול; בעולמות הטלקום והתקשורת לגווניה (חוטי, אלחוטי, חלל) מהתשתית הפיזית ועד לרמת האפליקציה; ובעיבוד ופענוח אותות, תמונה, וידאו ואודיו. 

כמה משתכרים מהנדסי חשמל מתחילים?

השכר החודשי הממוצע נע סביב 12,000-20,000 שקלים.

למידע נוסף על לימודי תואר ראשון בהנדסה 

 

 

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?