מערכת אנלטיקה עסקית לצורך בחינת כניסה לשווקים חדשים

 

מערכת אנליטיקה לצורך בחינת כניסה לשווקים חדשים
שמות הסטודנטים: ליאל שרון, עידן שור ורז חן
מנחה: ד"ר אסף אלמוג
בית הספר: הנדסת תעשייה וניהול

מהי מטרת הפרויקט?

ענף התמרים בישראל צומח במהירות מדי שנה והוא הענף המוביל בייצוא תוצרת חקלאית בהיקף של כמיליארד שקל. מטרת הפרויקטים לבנות מערכת לחיזוי סיכויי חדירה לשווקים חדשים, המבוססת על כריית מידע ולמידת מכונה. בפרויקט התמקדנו בחברה Medjool-Plus המייצאת את הזן המוביל מג'הול לכ- 40 מדינות, אך יהיה ניתן לבצע התאמה למוצרים נוספים.

 

כיצד נולד הרעיון?

המנחה העלה את הרעיון לאחר שיחה עם אביו שעובד בתחום יצוא התמרים כבר מספר עשורים. בעקבות השיחה, המנחה הבין שלחברות הפועלות בתחום יש צורך עצום בפיתוח שווקים חדשים, כאשר בפועל זה מסתמך על בסיס ניסיון קודם וללא הסתמכות רצינית על דאטה קיים. חברנו לחברת Medjool Plus, המנוהלת ע״י אביו של אסף, והחברה העמידה לרשותנו מאגר נתונים עולמי רלוונטי ומידע נוסף בפגישות פרונטליות שקיימנו.
 

מדוע בחרתם בפרויקט הזה?

לאחר שחקרנו את הנושא, מצאנו כי בעולם הייצוא החקלאי אין כלי אנליטי מדויק בקבלת החלטות אסטרטגיות לבחירה בשווקי יעד, כלומר אין כלי שחוזה סיכויי הצלחת חדירה לשוק. מאחר וראינו בזה נושא מאתגר, החלטנו יחדיו על בניית מערכת אנליטיקה עסקית המבוססת על כריית מידע ולמידת מכונה שתסייע לMedjool Plus - בגיבוש אסטרטגית חדירה לשווקים חדשים.

איזה מענה הוא נותן ולאיזה אוכלוסייה?

הפרויקט ייתן מענה לחברות יצוא עם מגבלות תקציב, אשר חפצות לגבש אסטרטגיית חדירה לשווקים חדשים, המבוסס על למידת מכונה שתאפשר יצירת תיעדוף מתאים להשגת חדירה אופטימלית.

 

לסרטון הפרויקט >>