בוגרי אפקה, שגרירים של מצויינות.

בוגרי אפקה, שגרירים של מצויינות.

מקבל אות הבוגר של מכללת אפקה לשנת תשפ"ג:
יקי נוימן מנכ"ל דוראל

כמידי שנה, גם השנה בחרה אפקה, המכללה להנדסה בתל אביב, להעניק אות כבוד והערכה לבוגר.ת אשר הגיע להישגים מרשימים  ותרם תרומה משמעותית בתחומי הטכנולוגיה, היזמות, המדע, המחקר, החינוך או המערבות חברתית.

שנה, שתפ"ג, התואר יוענק ליקי נוימן, בוגר בית הספר להנדסת חשמל תשס"ה (מחזור 6) ומנכ"ל קבוצת דוראל, מתוך הוקרה לפועלו כמנהיג טכנולוגי חדשני ובעל חזון בתחום האנרגיה המתחדשת, ועל תרומתו לקיימות ולכלכלה העולמית.

מר נוימן אחראי להצלחתה של החברה בקנה מידה עולמי, תוך הצגת חזון, ראייה חדשנית, בניית מנועי צמיחה והשקעה במיזמים בתחומים טכנולוגיים חדשניים. 

מנימוקי הוועדה: "יקי נוימן הוא מהנדס ומנכ"ל חברה מובילה בתחום בעל משמעות רבה ל קיימות ולכלכלה העולמית. תחת הנהגתו החברה הגיעה להצלחה בקנה מידה עולמי, תוך הצגת חזון, ראייה חדשנית והחלטות המבססות בניית מנועי צמיחה והשקעה במיזמים בתחומים טכנולוגיים חדשניים. האות ניתן כהערכה עמוקה למנהיג , המנווט את החברה בעולם של אתגרים מורכבים אל עבר הצלחה בין- לאומית, כשחקנית משמעותית ומובילה בתחום האנרגיה המתחדשת."


יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "הכלים המקצועיים שקיבלתי בלימודי ההנדסה ב"אפקה", המשלבים יסודות הנדסיים וחשיבה יזמית יצירתית היוו עבורי את הבסיס להתמודדות עם אתגרים מורכבים, כגון תכנון וניהול הקמת המערכת הסולארית התעשייתית הראשונה בישראל, שילוב מתמיד של חדשנות, פיתוח עסקי ויזמות, התרחבות לפעילות גלובלית ועוד.

הצורך במהנדסי חשמל, שיודעים להתאים עצמם באופן דינאמי לשינויים התכופים במשק החשמל, במסגרת המעבר הגלובלי המואץ לאנרגיות מתחדשות, הולך וגובר, ודורש ממהנדסי העתיד לחשוב באופן יצירתי, לספק פתרונות לאתגרים חדשים וכפי שאנחנו נוהגים בדוראל אנרגיה בעקביות לאורך שנים – לפעול בדרך של יזמות משולבת חדשנות וטכנולוגיה, להוביל ולפרוץ דרך".

מכללת אפקה מעריכה ומוקירה את בוגריה, ורואה בהם שגרירים של מצויינות, יצירתיות, שאפתנות ומוטיבציה לשינוי- ערכים אותם היא מנחילה ללומדים בה. בוגרי אפקה מחזקים את המכללה ומשמשים עבורה השראה להמשך דרכה כמוסד אקדמי מוביל בתחום חינוך המהנדסים לתועלת התעשייה וכלל החברה בישראל.

מקבלי האות בשנים הקודמות:

תשפ"ב: סא"ל לירון אלזון, ראש ענף פיתוח מערכות מבצעיות ביחידת מצפן שביחידת לוטם באגף התקשוב וההגנה בסב"ר.
לירון אלזון, בוגר תכנית הלימודים לתואר ראשון בהנדסת תוכנה באפקה בשנת תשס"ח 2008.
סא"ל לירון אלזון הינו ראש ענף פיתוח מערכות מבצעיות ביחידת מצפן הנמצאת בתוך יחידת לוטם באגף התקשוב וההגנה בסב"ר. בתפקידו הנוכחי הוא אחראי הן על פרויקט "מעגל האש" המשפר את יכולותיו המבצעיות של צה"ל וכן אחראי על פרוייקט המאפשר קישוריות בין כלל צה"ל.

מנימוקי וועדת הבחירה: "סגן אלוף ביחידת מצפן שביחידת לוטם באגף התקשוב וההגנה בסב"ר, המשלב באופן יוצא דופן מנהיגות טכנולוגית, יכולות מחקר מתקדמות ופורצות דרך והפיכתם להישגים מבצעיים במגוון תכניות צה"ליות -לאומיות. הובלתו מתאפיינת בעומק, בחדשנות טכנולוגית ולעשייתו השפעה מכרעת על ביטחון מדינת ישראל והשפעה חריגה, מובהקת ומשמעותית על בניין הכוח הדיגיטלי הצה"לי באמצעות הטכנולוגיות המשוכללות ביותר של עידן המידע".

מקבל האות, סגן אלוף לירון אלזון:"קבלת אות הבוגר של אפקה מבטאת בעיניי את החיבור ההדוק שבין צה"ל, תעשיית ההייטק והמוסדות להנדסה שבה כלל הצדדים יוצאים נשכרים. מכללת אפקה היא זו שנתנה לי את הידע והכלים ההנדסיים והכינה אותי לשירות הצבאי שלי ולעולם ההייטק והטכנולוגיה. תפקידי בצבא נותן לי את ההזדמנות לתרום למדינה ולרתום את הטכנולוגיה למען פיתוח מערכות שמגנות על העורף בכל זמן נתון ומאידך מקנות יכולות מתקדמות עוד יותר לצה"ל. הסינרגיה הזו מראה כיצד ניתן לרתום את ההנדסה למטרות חשובות, ראויות שמצילות חיים ושומרות על חוסנה של המדינה. עבורי זו סגירת מעגל כמהנדס, כמשרת בצה"ל וכאזרח".

תשפ"א: מרב דוידוביץ', ראש מנהלת מוצרי תוכנה ובינה מלאכותית באלביט

מוסמכת תכנית הלימודים לתואר שני במערכות תבוניות באפקה.

דוידוביץ' הינה ראש מנהלת מוצרי תוכנה ו-AI בחטיבת התקשוב של אלביט מערכות - חברה רב לאומית העוסקת במגוון של טכנולוגיות מתקדמות עבור השוק הביטחוני בארץ ובעולם. מרב מובילה פיתוחים מבצעיים תוך ביצוע עסקאות בינ"ל גדולות, ולאחר ניסיון רב שצברה באלביט במגוון תפקידים, בהם ניהלה מאות עובדים. במהלך שנות הקריירה שלה, בטרם הגעתה לאלביט, סומנה כדמות מובילה בשירות הצבאי במהלכו קודמה ועסקה בפיתוח ומחקר טכנולוגי בח"א ובמפא"ת עד לשחרורה בדרגת אל"מ.

מנימוקי ועדת הבחירה: מנהלת בכירה בחברת הייטק ביטחונית, מובילה, פורצת דרך ובעלת חזון וראיה עתידית. בעלת יכולת זיהוי טכנולוגיות מתקדמות שהוטמעו במערכות ביטחוניות ושיפרו את יכולות ההגנה של מדינת ישראל. מובילה, מנהלת ומפקחת על מערכות מבצעיות, מתקדמות וחדשניות שמסוקרות באמצעי התקשורת כפרויקטי הדגל של המערכת הביטחונית. מהווה דמות לחיקוי, בין הנשים הבודדות בתחומה ושוברת תקרות זכוכית עבור נשים נוספות שילכו בדרכה

תש"פ: אלעד צרפתי, סגן נשיא בכיר קשרי ממשל ודאטה במובילאיי.

בוגר תואר ראשון בהנדסת חשמל, אפקה.
צרפתי הינו סגן נשיא בכיר קשרי ממשל ודאטה במובילאיי - מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית ומערכות בטיחות המסייעות במניעת תאונות דרכים. במהלך 20 שנות קריירה, הפך ממנהל פיתוח עסקי בתחום המובייל בחברת פלאפון למשנה למנכ"ל מובילאיי ומנכ"ל חטיבת IMS (Intelligent mobility solutions), הוביל עסקאות ששווין מוערך במאות מיליוני דולרים ותחתיו עבדו מאות עובדים.

מנימוקי וועדת הבחירה:"אלעד צרפתי הוא מהנדס ומנהל בכיר בחברה גלובאלית פורצת דרך ומגדירת קטגוריה, המייצרת שינוי משמעותי בחיינו. מייצג עשייה עשירה, חדשנית ומרתקת במגוון תפקידי ניהול ופיתוח. מוביל תחומי פעילות חדשים, נתפס כמומחה עולמי בתחומו ושותף פעיל בבניית האסטרטגיה של החברות בהן הוא פועל".

תשע"ט: הראל טייב, יזם טכנולוגיה סדרתי. הראשון לקבל את "אות הבוגר".
בוגר תואר ראשון בהנדסת תוכנה, אפקה.

הראל הינו יזם טכנולוגיה "סדרתי" בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בעולמות החדשנות והטכנולוגיה. בין היתר השתלב כמשקיע ויועץ בחברות סטארט-אפ וקרנות הון סיכון. כיום משמש מנכ"ל Kryon Systems, ספקית מובילה של פתרונות לתהליכי אוטומציה רובוטית חכמים (RPA). הראל מילא כמה תפקידים מובילים במשק, בהם מנכ"ל AVG Israel ומוביל Conduit Mobile) Como) בעבר הקים הראל את הסטארט-אפ Collcs Ltd וניהל קבוצת פיתוח בחברת Microsoft & Gteko.

מנימוקי הוועדה:"הראל טייב הוא מהנדס ומנהל בתעשייה בתחום המייצר שינוי של ממש בחיינו. הוא מייצג עשייה עשירה ומרתקת בתחומו במגוון תפקידי ניהול ופיתוח, ומפגין יכולת לשלב חדשנות בחברות שבהן פעל. הראל הוביל את החברה שבראשה הוא עומד להצלחה משמעותית בשוק הבין-לאומי."

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?