סא"ל לירון אלזון קיבל את "אות הבוגר" בטקס הענקת תארים

בתמונה: נשיא אפקה, פרופ' עמי מויאל ודגנית ציטרין בר-און, מנהלת קשרי בוגרים מעניקים לסא"ל לירון אלזון את האות.

ברכות לבוגר הנדסת תוכנה, סא"ל לירון אלזון! 

אות הבוגר הוענק בטקס הענקת תארים לבוגרי מחזור תשפ"א לסא"ל לירון אלזון, בוגר הנדסת תוכנה (מחזור 9, 2008), ראש ענף פיתוח מערכות מבצעיות ביחידת מצפן שביחידת לוטם באגף התקשוב וההגנה בסב"ר. זו הפעם הרביעית שקהילת הבוגרים של אפקה מתרגשת יחד חבריה שנבחרו לקבל את "אות הבוגר.ת". הוקרה זו ניתנת לבוגרים ולבוגרות שתרמו תרומה משמעותית בעלת השפעה לאומית למדע, לקדמה הטכנולוגית, לחברה או למדינה והצליחו לבלוט ולהשפיע בתחומם בארץ ובעולם. הם השראה לסטודנטים ולבוגרים ולהמשך דרכה של אפקה.

מדבריו של לירון בטקס:
"קבלת האות מבטאת בעיניי את החיבור ההדוק שבין צה"ל, תעשיית ההיי-טק והמוסדות להנדסה, שבה כלל הצדדים יוצאים נשכרים. מכללת אפקה היא זו שנתנה לי את הידע והכלים ההנדסיים והכינה אותי לשירות הצבאי שלי ולעולם ההיי-טק והטכנולוגיה. תפקידי בצבא נותן לי את ההזדמנות לתרום למדינה ולרתום את הטכנולוגיה למען פיתוח מערכות שמגנות על העורף בכל זמן נתון ומאידך מקנות יכולות מתקדמות עוד יותר לצה"ל. הסינרגיה הזו מדגימה באופן הטוב ביותר לדעתי את הייחודיות הקיימת במדינת ישראל -  כיצד ניתן לרתום את ההנדסה למטרות חשובות, ראויות, שמצילות חיים ושומרות על חוסנה של המדינה. ייחודיות שמתאפיינת בהפריה הדדית ושיתוף פעולה מעצים בין האקדמיה, ההיי-טק והתעשייה הביטחונית. ייחודיות זו יוצרת לדעתי את אומת הסטארט-אפ שאנחנו כל-כך גאים בה.

יושבים פה לפניי 602 מהנדסים ומהנדסות צעירים, ואתם ממש מזכירים לי את עצמי, כפי שהייתי בטקס שלי באפקה. אני זוכר את ההתרגשות, את הציפייה לבאות, את המוטיבציה לצאת ולעשות את השינוי, להגשים את היכולות באמצעות המיומנויות והידע שנצברו.  אז בהזדמנות המכובדת הזאת ארצה לחלוק אתכם כמה רעיונות וערכים שסללו את הדרך שלי לכאן – משמעות בעשייה, הזדמנויות ובניית סביבה משפחתית.

הרעיון הראשון הוא חשיבות המשמעות בעשייה. במסגרת השרות שלי זכיתי לפתח מספר פרויקטים שהיו למשמעותיים מאוד לביטחון מדינת ישראל.

הפרויקט הראשון לוקח אותנו לשנת 2014.  4 ימים לפני מבצע צוק איתן נשמעת אזעקה בשדרות. האזעקה קוטעת שגרת גן ילדים בעיר והגננת ששומעת את האזעקה בזמן, מצליחה להכניס את כל הילדים לממ"ד. רגע אחרי שכל הילדים היו במקום הבטוח, הטיל פוגש את חצר הגן!  היום הסיפור הזה נשמע לנו כחלק מהשגרה אולם באותם הימים הוא המחיש את  החידוש שהביא פיתוח מערכת התרעה הלאומית של המדינה עליה פיקדתי. המערכת הזו אפשרה התרעה מפני איומי טילים על מדינת ישראל וכמובן – הצלת חיים.  זוהי דוגמה לאחד מהסיפורים האמתיים שגורמים לי לקום גם בבקרים קשים עם חיוך.

הפרויקט השני שאחלוק אתכם פוגש אותי בתור ראש ענף פיתוח של מערכות מבצעיות. במסגרת תפקיד זה מוניתי לאחראי על מגה פרויקט צה"לי ששמו "מעגל האש". מהמעט שאני כן יכול להגיד, אציין שהצלחנו להכפיל בעשרות מונים את הספקי תקיפת המטרות של צה"ל ע"י זיהוי מהיר של מטרות וניהול התקיפה שלהן. המשמעות המבצעית הדרמטית שהשגנו בפרויקט זה שמרה על מוטיבציה גבוהה של כל העסוקים בפרויקט לאורך שנים.

הדוגמאות האלו ממחישות את החשיבות של המשמעות בעשייה ואני מאחל לכולכם למצוא את המשמעות האישית בעשייה - זהו מפתח להתפתחות אישית. 

הרעיון השני  שאחלוק אתכם הוא – נתינת הזדמנות. לפני שנה וחצי זכיתי ללוות פרויקט שנקרא "רואים רחוק". פרויקט זה אפשר לחיילים צעירים וחכמים על הרצף האוטיסטי להפוך לתכניתנים מן המניין בצה"ל ולפתח מערכות מבצעיות. תהליך מורכב זה חיזק באופן משמעותי את כל השותפים בתהליך ובמיוחד אותי והיום הענף שלי  כבר קולט את החייל העשירי לפרויקט. בכל הענקת דרגה שלהם אין עין אחת יבשה.

חישבו גם אתם תמיד איך אתם יכולים לקדם ולאפשר נתינת הזדמנות לאחר. ראיית האחר היא כמראה לנפש של כל אחד מאתנו פנימה, מעצימה ומחשלת אותנו כבני אדם וליד שלנו לעשות טוב כמהנדסים.

הרעיון האחרון שלי לכם הוא יצירת סביבה משפחתית – נסו לבנות בכל מקום עבודה סביבה אוהבת ומכילה שנעים להיות בה, סביבה המאפשרת לכם להשמיע מחשבות שונות. במקביל טפחו את המשפחה האורגנית שלכם – המשפחה שליוותה אתכם במסע אל התואר היא באמת הדבר הכי חשוב גם בהמשך, הדבר שנותן טעם לעשייה. אני בורכתי במשפחה מדהימה שיושבת פה היום בקהל.

טפחו והעצימו את שלושת המעגלים האלו –  האישית, החברתית והמשפחתית – אלו יהיו המצפנים שלכם כמהנדסים לצלוח קריירה מלאת משמעות ומעצימה. אני רוצה לשלוח מפה תודה ענקית על זכות גדולה לעמוד פה היום!".

נבחרי "אות הבוגר.ת" של אפקה: 

*תפקיד בעת קבלת האות

בתמונה 1: נשיא אפקה, פרופ' עמי מויאל ודגנית ציטרין בר-און, מנהלת קשרי בוגרים מעניקים לסא"ל לירון אלזון את האות.

בתמונה 2: נציגי 4 דורות מבני משפחתו של סא"ל לירון אלזון הגיעו לחגוג עימו את קבלת "אות הבוגר", סבתו, הוריו וביתו. "טפחו את המשפחה האורגנית שלכם – המשפחה שליוותה אתכם במסע אל התואר היא באמת הדבר הכי חשוב גם בהמשך" ציין לירון בדבריו.

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?