מתלבטים עדיין מה ללמוד?

מה תחום ההנדסה המתאים ביותר עבורך?

תואר ראשון בהנדסה סולל את הדרך לקריירה יציבה, מוערכת ומבוקשת עם שכר ותנאים אטרקטיביים. אלא שלא תמיד יודעים מהו תחום ההנדסה שהכי מתאים לכם ללמוד. בדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך עם כל מה שתרצו לדעת.

לימודי ההנדסה הפכו בשנה האחרונה לתחום הלימודים המבוקש ביותר בישראל. כיום כמעט אחד מכל חמישה סטודנטים (18%) לומד הנדסה, ועל פי התחזיות נראה שמגמה זו צפויה עוד לצבור תאוצה בשנים הקרובות. הסיבות לכך ברורות – סיום תואר ראשון בהנדסה מהווה כרטיס כניסה לתעשיית ההייטק וסולל את הדרך עבור הבוגרים למשרות מבוקשות עם שכר גבוה ותנאים אטרקטיביים. עם זאת, מועמדים רבים מתלבטים מהו תחום ההנדסה המתאים להם ביותר, שיעניין אותם, יסקרן אותם ויהפוך את חוויית הלימודים למהנה ורלוונטית יותר. לכן, הכנו לכם מדריך עם המידע הפרקטי שחשוב לדעת ואפשרויות התעסוקה בסיום התואר כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה והנכונה ביותר עבורכם.

הנדסת חשמל

אולי בטיול הגדול אחרי הצבא הצלחתם להסתדר לכמה ימים (או שעות) בלי חשמל, אולם בחיים האמיתיים אנחנו זקוקים לעוד ועוד חשמל בכל רגע נתון. הנדסת חשמל היא זו שמאפשרת את זה באמצעות מעבדים זעירים המאפשרים הפעלה של מחשבים, מערכות הספק חשמלי וכן תחנות כוח ואספקת חשמל ואנרגיה לערים ומדינות שלמות. לימודי הנדסת חשמל יעניקו לכם את הידע העדכני בתכנון, הקמה וניהול מערכות חשמל, ויאפשרו לכם לפתח טכנולוגיות, מוצרים שיהפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. בסיום התואר תוכלו להשתלב במגוון רחב של משרות בתחומי המחקר, הפיתוח, כתיבת תוכנה ואלגוריתמים, תכנון ופיתוח מעבדים בתעשיית הייטק, חברות ביטחוניות, מפעלים ציבוריים ופרטיים, ייעוץ הנדסי וכן סטארט-אפים או מיזמים עצמאיים. כמו כן הצורך בהתייעלות אנרגטיות ושימוש באנרגיות חלופיות מייצר אף הוא אפיק תעסוקה נוסף עבור בוגרי תואר בהנדסת חשמל, לצד יצירת אופק התפתחותי ומקצועי בתחום.

הנדסה מכנית

אם להאמין לתחזיות, עד סוף העשור רובנו כבר נפסיק לנהוג שכן הרכב האוטונומי ייסע מעצמו ממקום למקום, הפח יפנה אוטומטית את האשפה וננהל שיחות עם רובוטים שישמעו וייראו בדיוק כמו בני אדם. המשותף לכולם הוא הנדסה מכנית, וכחלק מתוכנית הלימודים לתואר ראשון בתחום לומדים הסטודנטים כיצד לפתח, לתכנן ולשלוח לייצור מגוון מערכות לייצור תעשייתי, הפקה וניצול אנרגיה, כלי רכב, רכבים אוטונומיים, רובוטיקה ומכטרוניקה. בוגרי תואר ראשון בהנדסה מכנית משתלבים במשרות תכנון הנדסי ופיתוח בחברות ביטחוניות, תשתיות ואנרגיה, מדיקל, דפוס תלת מימד וכן במשרדי תכנון וייעוץ הנדסי, משרדי פטנטים וחברות עיצוב תעשייתי. גם בתעשיית הייטק קיים ביקוש גובר למהנדסי מכונות במחלקות הפיתוח השונות, ולצדן קיימות משרות בענפי התעשייה המסורתיים.

הנדסה רפואית

הטכנולוגיה הולכת והופכת להיות חלק בלתי נפרד מהבריאות של כולנו, וההנדסה הרפואית מאפשרת לחבר בין עולמות הרפואה להנדסה. התוצאה: פיתוח מכשור וטכנולוגיות המקלות על חולים ומשפרות את מצבם הרפואי ואת בריאות הציבור. כך למשל, מפותחות טכנולוגיות לאבחון מהיר, יעיל ולא פולשני של מחלות (לעיתים אפילו דרך הטלפון), פיתוח מכשור רפואי שמקל על שיקום של מטופלים, קידום בריאות ועוד. תוכנית הלימודים מעניקה לסטודנטים את הידע העדכני, המקיף המקצועי תוך חיבור לתעשייה ויישום הידע באופן מעשי. בוגרי התוכנית יכולים להשתלב בחברות וסטארט-אפים בתחומי המכשור הרפואי, הבריאות הדיגיטלית וארגוני בריאות, לצד מרכזים רפואיים, מרכזי מחקר וניסוי ועוד.

הנדסת תוכנה

בתקופה שבה איומי סייבר הולכים והופכים לחזקים יותר ויותר, תוכנה עומדת מאחורי כל מוצר ופיתוח מצליח ובינה מלאכותית היא ללא ספק "הדבר הבא", לימודי הנדסת תוכנה מעניקים לסטודנט ארגז כלים עדכני, פרקטי ורלוונטי מאי פעם. תוכנית הלימודים חושפת את הסטודנטים לכל הליך הפיתוח של מערכות התוכנה – הגדרת הדרישות של המערכת, אפיון הפתרון, תכנון ופיתוח המערכת, עריכת מבחני הקבלה, הטמעתה ועדכון גרסאות שלה. תוכנית הלימודים לתואר ראשון מותאמת להתפתחויות העדכניות בתחום וכן לצרכי השוק כיום. בוגרי התוכנית מועסקים במשרות פיתוח תוכנה וחומרה במגוון רחב של חברות, כמו גם במחלקות המחשוב ומערכות המידע בשורה ארוכה של חברות מובילות במשק.

הנדסת תעשייה וניהול

מהנדס תעשייה וניהול הוא "מנהל בנשמה" – מי שיודע לראות את התמונה הכוללת, לאתר בעיות בזמן אמת, ולדעת לייעל ולשפר את התהליך בהתאם לצרכים עסקיים, סביבה משתנה או תחרות. בכך, הוא מקנה לארגונים ולחברות שבהן או מולן הוא עובד ערך מוסף ארוך טווח, שיפור ביצועים מתמיד וכושר תחרות. תוכנית הלימודים במכללת אפקה מותאמת לדרישות ואופי הפעילות בחברות מקומיות ובינלאומיות, וכוללת התמחויות באנליטיקה עסקית (ניתוח דאטה), מערכות מידע וניהול תפעול. בוגרי התוכנית משתלבים במגוון רחב של תפקידים בתעשיית ההייטק, תעשיות ביטחוניות, מפעלים ועוד. כמו כן הם משמשים כמנהלי פרויקטים, יועצים ומומחים לניתוח איפיון, יישום והטמעה של מערכות מידע ועוד.

מדעי המחשב

כיום תואר ראשון במדעי המחשב הוא שם קוד, תרתי משמע, לתעשיית ההייטק, והוא סולל את דרכם של הבוגרים למגוון תפקידים מגוונים בתחום. עם זאת, לנוכח התפתחות התחום בשנים האחרונות, אפשרויות התעסוקה בתחום נמצאות במגמת התרחבות ובוגרי התואר יכולים להשתלב במחלקות המחשוב, המידע, החדשנות והטכנולוגיה של כמעט כל גוף או חברה עסקית במשק. תוכנית לימודי מדעי המחשב מעניקים לסטודנטים ידע אקדמי, מקיף, עדכני ועשיר לצד "ארז כלים" עם מיומנויות הנדרשות להשתלבות בתעשייה דוגמת יישום וניתוח אלגוריתמים, פתרון בעיות מעשיות, חשיבה אנליטית ויישומה לצד פרויקטים מעשיים עם התעשייה.

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?