ביקור עמיתים: אפקה מארחת משלחות מחו"ל
ביקור עמיתים: אפקה מארחת משלחות מחו"ל

מכללת אפקה, כמוסד מוביל לחינוך מהנדסים בישראל, משקיעה בטיפוח קשרים בינלאומיים עם מוסדות אקדמיים ברחבי העולם, כמו גם עם גופי תעשייה ויזמות מעבר לים.

בחודש יולי 23 אירחה המכללה שתי משלחות מחו"ל. האחת, משלחת של שישה אנשי אקדמיה בכירים מאוניברסיטת Jiangsu University of Technology אשר הגיעו בהמשך להסכם עקרונות לשיתוף פעולה שנחתם לפני מספר חודשים במסגרת שיתוף פעולה עם פארק החדשנות הישראלי-סיני China Israel Changzhou Innovation Park.
במסגרת הביקור בחנו שני המוסדות אפשרות לשיתופי פעולה במחקר, משלחות סטודנטים וחילופי סגל.

בביקור השני השתתפו 25 אנשי טכנולוגיה, אקדמיה ויזמות חברתית ממרוקו שהגיעו לישראל במסגרת קורס Innovation and Social and Environmental Entrepreneurship  שיזמה מש"ב, היחידה של משרד החוץ האחראית על שיתופי פעולה וסיוע בין לאומי. ביקורה של משלחת זו, הוא המשך ישיר למשוב החיובי שקיבל משרד החוץ והסוכנות לשיתופי פעולה בין-לאומיים לאחר ביקורה המוצלח של משלחת מהאמאזונס, שיישא פרי בקיץ 23 בדמות האקתון מקוון במשותף לסטודנטים מאפקה והאוניברסיטה הפדרלית של האמאזונס.

שתי המשלחות התרשמו לטובה ממכללת אפקה, ממתווה אפקה לחינוך מהנדסים וממחויבותו של הסגל והביעו רצון להעמיק את שיתופי הפעולה בעתיד.

אלון ברנע, סגן הנשיא לפיתוח ושותפויות אסטרטגיות, ומארח המשלחות: "שיתופי פעולה בין לאומיים הם חלק מהותי בהווייתו של מוסד אקדמי. לכן, אנו רואים חשיבות  ביצירת קשרים ותשתיות אשר יהיו לקרקע פורייה לסגל המעוניין במחקרים משותפים וביקורים,  כמו גם לסטודנטים, מתוך ההבנה כי היכולת לשתף פעולה עם צוותי פיתוח וקולגות בחו"ל הינה קריטית למהנדסים בעולם המודרני. מכללת אפקה מעודדת שיתופים שכאלה ופועלת לייצר לסטודנטים הזדמנויות למפגשים ועבודה עם עמיתים מעבר לים, באמצעות מגוון אפשרויות ובהן האקתונים, משלחות, מועדונים  ופרויקטי גמר".