דמיינו שאתם נכנסים לאוטו והוא מסתנכרן עם מכוניות אחרות ועם הרמזורים והתמרורים שבדרך. עכשיו תפסיקו לדמיין, כי בקרוב יחל בישראל ניסוי ראשון מסוגו, שבו יותקנו רכיבי תשדורת בכמה כלי רכב וכן ברמזורים ובתמרורים. הרכיבים יתקשרו ביניהם דרך אנטנות בתדר קבוע, וישדרו בזמן אמת את מיקום כלי הרכב במרחב, את מצב התשתיות ומידע על מאפייני התנועה שלהם (מהירות, תאוצה, מרווח בינם לבין מכוניות מקושרות נוספות).

  
פרופ' אראל אבינרי, ראש מסלול התמחות מערכות תשתית בתוכנית לתואר שני בהנדסה וניהול, מצביע על בעיות אפשריות, ובראשן העובדה ששיעור החדירה של כלי רכב מקושרים לשוק ולכבישים יהיה נמוך בהתחלה. לכן חשוב לבדוק איך המכוניות המקושרות ישתלבו בתנועה עם כלי רכב רגילים. לפי התחזית שלו, בשלב הראשון אפשר יהיה להפעיל מכוניות מקושרות בתשתיות ייעודיות, כמו נתיבים מיוחדים, או על כביש ציבורי רגיל, אבל רק בפונקציות חלקיות של קישוריות, למשל לצורך זיהוי ומתן קדימות לתחבורה ציבורית או לרכבי חירום. זהו מודל שאפשר לקדם ולהפעיל בשטח כבר בקרוב. 

לידיעה המלאה באתר The Marker >>