קורס ייחודי בהנדסת חשמל, המעודד סטודנטים וסטודנטיות לקחת חלק בעשייה חברתית ותרומה לקהילה וזאת תוך כדי רכישת כלים הנדסיים ומיומנויות.

התפתחות הטכנולוגיות והטמעתם בסביבות עירוניות היא מהמאפיינים הבולטים ביותר של ה-121. עם זאת, חלק מן הטכנולוגיות המסייעות לנו לתקשר עם אהובינו מרחוק, לצפות בתוכן במסכים משתנים ולהנות ממכשור אלקטרוני מתקדם- מייצרים תוצרי לוואי שעשויים, אם לא מנוטרים- לגרום לזיהום סביבתי.

במסגרת קורס בהנדסת חשמל באפקה, מוצעת לסטודנטים והסטודנטיות האפשרות לבצע מטלה מחוץ לכותלי המכללה: בבתי ספר, מתנ"סים וגני ילדים, אשר תחליף מטלת חובה.

במסגרת המטלה, ניתנת למשתתפים בקורס ערכת סנסורים הכוללת מגוון רחב של מכשירים ובהם מד קרינה אלקטרונית, מד שדה מגנטי, מד תאורה, מד רעש אקוסטי, מד זיהום אוויר, גלאי גזים מסוכנים ועוד.
באמצעות הציוד מודדים הסטודנטים במספר הזדמנויות את האתרים בהם שוהים הילדים בחיפוש אחר חריגות וסיכוני סביבה אפשריים ובהם קרינה סלולרית, שדות מגנטיים, רעש, קרינה אולטרה סגולה, תאורה וזיהום אור (קרינת מסכים), זיהום אוויר על ידי חלקיקים גדולים וקטנים ונוכחות גזים מזיקים באוויר.

מה ייתן לכם הקורס?

  • חווית לימודים משמעותית שפורצת את גבולות הכיתה
  • התנסות בעבודת צוות והצגת תוצאות מחקר משותפות
  • פיתוח חשיבה ביקורתית
  • אפשרות להשפיע על הסביבה ולשפר את איכות חייהם של תלמידים ואנשי חינוך.
  • השתתפות במחקר והגשת המטלה מעניקה זיכוי כספי על סך 1000 ₪ מדמי הלימוד השנתיים.
  • 20% מהציון הסופי בקורס במקום מטלת חובה

לטובת ביצוע המטלה במוסדות החינוך מתחלקים הסטודנטים לצוותים ונדרשים לבצע מחקר ספרותי אודות קרינה האלקטרומגנטית, זיהומי אוויר וגורמים נוספים אשר עלולים לסכן את בריאות בני האדם טרם יציאתם לשטח.
בהגיעם לשטח הסטודנטים מודדים את מגוון הפרמטרים, לומדים את הנתונים ומשווים אותם לנתוני מדעיים קיימים. בסיום המחקר מפיקים הסטודנטים דו"ח מסכם מפורט אותו הם מגישים לבחינה.

הקורס שמתקיים מדי שנה באפקה, הנו פרי שיתוף פעולה של אפקה והמל"ג בהנחייתו של פרופ' עלי לוין, מרצה בבית הספר להנדסת חשמל ובתמיכת היחידה למעורבות חברתית באפקה.

אפקה, כמוסד מוביל לחינוך מהנדסים מאמין במעורבות האקדמיה בקהילה.
מסיבה זאת, מעודדת המכללה את המרצים לפתח וליזום, במסגרת הקורסים השונים, פעילויות המשלבות עשייה חברתית ותרומה לקהילה, מה שמאפשר לסטודנטים ללמוד באמצעות הוראה שיטות חדשניות הפורצות את גבולות הכיתה ומאתגרות את החשיבה.