ד"ר מיקה גבל מרצה למתמטיקה

סגל ההוראה

רקע אקדמאי

  • תואר ראשון (B.Sc.) בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל, טכניון, חיפה.
  • תואר שני (M.Sc.) במתמטיקה שימושית, מכון ויצמן, רחובות.
  • תואר שלישי (Ph.D.)  בחינוך מתמטי, אוניברסיטת תל אביב.


רקע מקצועי

ד"ר גבל מלמדת במכללת אפקה מגוון קורסים במתמטיקה החל משנת 2002, ומשנת 2018 הינה מרצה למתמטיקה. במהלך השנים זכתה בפרסים על הצטיינות בהוראה.

בשנת 2016 הקימה ד"ר גבל במכללת אפקה את המרכז לקידום ההוראה, והייתה ראש המרכז עד שנת 2020.

בשנים 1990-1998 עבדה כמהנדסת אווירונאוטיקה בחיל האוויר הישראלי, ומילאה הן תפקידים הנדסיים והן תפקידי ניהול בפרוייקטים בארץ ובחו"ל.





הוראה

  • חשבון דיפרנציאלי אינטגרלי 1
  • חשבון דיפרנציאלי אינטגרלי 2
  • משוואות דיפרנציאליות רגילות 

מחקר

הוראה ולמידה של מתמטיקה ברמה על תיכונית, בפרט היבטים רטוריים של הוראת הוכחות.  

 







Publications

Gabel, M. (2019). The flow of a proof – Rhetorical aspects of proof presentation. (Unpublished doctoral dissertation). Tel Aviv University, Tel Aviv.

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2017). Affecting the flow of a proof by creating presence – a case study in Number Theory. Educational Studies in Mathematics, 96(2), 187-205.

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2017). The flow of a proof - Establishing a basis of agreement. In T. Dooley, & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) (pp. 155-162). Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME.

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2019). To whom do we speak when we teach proofs? To be published in M. Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2020). Analyzing proof teaching at the tertiary level using Perelman’s new rhetoric. For the Learning of Mathematics, 40(2), 15-19.