טקס הענקת תארים מחזור תשפ"ב

טקס הענקת תארים תשב צילום מיכאל טומרקין 8
טקס הענקת תארים תשב צילום מיכאל טומרקין 32
טקס הענקת תארים תשב צילום מיכאל טומרקין 4

טקס הענקת תארים לבוגרים ומוסמכי 'אפקה' - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, בהיכל התרבות.

ראש עיריית תל אביב- יפו רון חולדאי על החזון למכללה: "הטכניון של תל אביב"

ב02.01.23  קיימה מכללת אפקה את טקס הענקת התארים לבוגרים ומוסמכים מחזור תשע"ב של המכללה, במסגרתו הוענקו 634 תארים חדשים למהנדסים ומוסמכים טריים. האירוע נערך בהנחיית אלמז מנגיסטו מגישת חדשות 12 ובמעמד ראש עיריית תל אביב - יפו, מר רון חולדאי,ובמעמד ראש עיריית תל אביב - יפו, מר רון חולדאי, יו"ר חבר הנאמנים של אפקה האלוף (מיל') דני רוטשילד ויו"ר הוועד המנהל של אפקה, מר משה חורב.

בדבריו פנה נשיא המכללה פרופ' עמי מויאל לקהל של 2500 נוכחים בהיכל התרבות בתל-אביב: "אני גאה ב-634 בוגרי אפקה החדשים במקצועות ההנדסה ומדעי המחשב. המשק הישראלי זקוק למהנדסים ואני שמח על תרומתה של אפקה למשק הן כמותית והן איכותית. מכללת אפקה מאמינה בתהליך חינוך מהנדסים חווייתי הכולל הקניית ידע, כישורים חיוניים וערכים ואני משוכנע שבוגרינו יעשו שימוש בכישורים שרכשו להצלחה בשוק התעסוקה בכל תחום בו יבחרו לעסוק. ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי  התייחס בדבריו לשותפות בין עיריית תל אביב-יפו לבין אפקה בתוכנית מעבר הקמפוס לאזור ליד-אליהו ועל החזון, כפי שהוא רואה אותו:״בעוד חודשיים נעלה על הקרקע ביד אליהו במטרה להקים קמפוס חדש וחדשני למכללת אפקה שתהיה לפי החזון - ״הטכניון של דרום תל אביב״.

במהלך הטקס הוענק תואר 'עמית הכבוד של אפקה' לד"ר אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP  ו-,Margalit Startup City מתוך הוקרה לפועלו לשילוב בין היי-טק ליזמות ולמעורבות חברתית פעילה, על תרומתו ליישום תפיסת עולם זו בקרב תלמידי מערכת החינוך ועל היותו מקור לחיזוק ולהשראה עבור סטודנטים להנדסה. בנאום הקבלה פנה ד"ר מרגלית אל הבוגרים הטריים ואמר להם כי ״אם ייאוש זה דבר מדבק פה במדינה אז אנשים כמו אלה שכאן מזכירים שגם אופטימיות והצלחה מצליחים לדבק. אתם ההצלחה של הוריכם ושלנו, תהיו גאים וגאות בעצמכם. ותזכרו - היכולת שלנו להצליח ולבנות פה כלכלה חדשה שאתם תהיו חלק ממנה ב-25 השנים הבאות היא קודם כל להיות חברה פתוחה בה נשים וגברים הם שווים. חברה שבה כל מי שיהודי ולא יהודי שווה ושהזכויות של מיעוטים ואנשים שלא היה להם סיכוי קודם וכעת מצליחים להביע את עצמם-  זה  הדבר האמיתי!! חברה שבה כל מי שיהודי ולא יהודי שווה ושהזכויות של מיעוטים ואנשים שלא היה להם סיכוי קודם וכעת מצליחים להביע את עצמם-  זה  הדבר האמיתי!! החברות המצליחות ביותר בעולם פועלות באזורים של מהגרים, שהגיעו ממדינה אחת לאחרת והמציאו עצמם מחדש. כחברה אנחנו צריכים לקבל חרדים לתוך החברות לקבל ערבים,  לשלב  אזורים נוספים בארץ למהפכה הכלכלית הבאה. כאן טמונה היכולת של מדינת ישראל להביא את המהפכה הבאה. כמי שהנפיק 12 חברות בנאסדק ועוד 41 אקזיטים, אני גאה במה שהצלחנו להוביל, אבל הכי גאה בפרויקט שלנו בגליל, בקרית שמונה.

תואר "עמיתת הכבוד של אפקה" הוענק גם לגב' נינה ווינר, מייסדת שותפה ויו"ר הכבוד של קרן אייסף, מתוך הוקרה לפועלה להענקת אלפי מלגות לימודים אקדמיים לסטודנטים מכל רחבי הארץ, לליווים ולתמיכה בהם במהלך לימודיהם בארץ ובחו"ל, ועל תרומתה למוביליות חברתית, לקידום שוויון ההזדמנויות בחינוך ולצמצום הפערים החברתיים במדינת ישראל. הגב' ווינר שיתפה את הנוכחים במסע, במטרות ובהישגים של קרן אייסף: "הצלחנו לסייע לאלפי צעירים לממש את הפוטנציאל האקדמי הגלום בהם, לשבור תקרות זכוכית בדרך לקריירות מבטיחות ולהעניק השראה לצעירים אחרים מרקע מוחלש. הם, בוגרי אייסף, הנושאים היום את דגל המהפכה החינוכית שלנו, השתלבו בעמדות מפתח לכל רוחבה של הציבוריות הישראלית."

טקס הענקת תארים תשב צילום מיכאל טומרקין 12
טקס הענקת תארים תשב צילום מיכאל טומרקין 5
טקס הענקת תארים תשב צילום מיכאל טומרקין 6

אות 'בוגר אפקה' הוענק למר יקי נוימן בוגר תכנית הלימודים לתואר ראשון בהנדסת חשמל במכללה, ומנכ"ל קבוצת דוראל אנרגיה. מתוך הוקרה לפועלו כמנהיג טכנולוגי חדשני ובעל חזון בתחום האנרגיה המתחדשת, ועל תרומתו לקיימות ולכלכלה העולמית. מר נוימן אחראי להצלחתה של החברה בקנה מידה עולמי, תוך הצגת חזון, ראייה חדשנית, בניית מנועי צמיחה והשקעה במיזמים בתחומים טכנולוגיים חדשניים. בנאומו התייחס נוימן אל מקומה של אפקה בהצלחתו:" הכלים המקצועיים שקיבלתי בלימודי ההנדסה ב"אפקה", המשלבים יסודות הנדסיים וחשיבה יזמית יצירתית היוו עבורי את הבסיס להתמודדות עם אתגרים מורכבים, כגון תכנון וניהול הקמת המערכת הסולארית התעשייתית הראשונה בישראל, שילוב מתמיד של חדשנות, פיתוח עסקי ויזמות, התרחבות לפעילות גלובלית ועוד. הצורך במהנדסי חשמל, שיודעים להתאים עצמם באופן דינאמי לשינויים התכופים במשק החשמל, במסגרת המעבר הגלובלי המואץ לאנרגיות מתחדשות, הולך וגובר, ודורש ממהנדסי העתיד לחשוב באופן יצירתי, לספק פתרונות לאתגרים חדשים וכפי שאנחנו נוהגים בדוראל אנרגיה בעקביות לאורך שנים – לפעול בדרך של יזמות משולבת חדשנות וטכנולוגיה, להוביל ולפרוץ דרך".

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?