מרב דוידוביץ' קיבלה את אות הבוגרת בטקס הוקרות לשנת ה- 25

 באנר אות הבוגר
מרב דוידוביץ

מרב דוידוביץ' קיבלה את אות הבוגרת בטקס הוקרות לשנת ה־25 

ברכות למוסמכת אל"מ במיל. מרב דוידוביץ'! 

אות הבוגרת הוענק באירוע הוקרה לציון 25 שנים לאפקה לאל"מ במיל. מרב דוידוביץ', מוסמכת מערכות תבוניות, ראש מנהלת מוצרי תוכנה ו־Al בחטיבת התקשוב של אלביט מערכות. 

זו הפעם השלישית שקהילת הבוגרים של אפקה מתרגשת עם חבריה שנבחרו לקבל את "אות הבוגר.ת". הוקרה זו ניתנת לבוגרים שתרמו תרומה ניכרת בעלת השפעה לאומית למדע, לקדמה הטכנולוגית, לחברה או למדינה והצליחו לבלוט ולהשפיע בתחומם בארץ ובעולם. הם משמשים השראה לסטודנטים ולבוגרים ולהמשך דרכה של אפקה. 

מדבריה של מרב בטקס: 
"קבלת אות הערכה זו היא זרקור למספר ערכים וכיווני דרך אותם חשוב לי לייצג, ערכים שלקחתי על עצמי להוביל, לחנך, לחנוך, לסייע ולגרום לאנשים שסביבי לאמץ. 
הראשון הוא החשיבות של הלימוד המעמיק, היסודי והבלתי מתפשר. בעולם הטכנולוגי שבו אנחנו נמצאים, עולם שבו הכול מתקדם ומתפתח במהירות אנחנו חייבים כל הזמן ללמוד. חוסר למידה משמעה אפילו לא צעידה במקום אלא פשוט הליכה לאחור. 
למידה בעיניי אין פירושה גלישה באינטרנט לחיפוש מהיר של מידע שנמצא שם בשפע, אלא למידה מחויבת להיות מעמיקה ויסודית, כזו שבזמננו אנו לא מובנת מאליה כי היא דורשת השקעה ובמיוחד זמן שלכולנו נראה שאף פעם לא בנמצא. 
אנחנו נמצאים בתקופה שהכול ב־ .fast forward את השיח והמלל הפכנו להודעות טקסט קצרות, שהפכו להודעות קוליות ועכשיו גם ניתן להריץ אותן מהר כי אין לנו זמן לשמוע את ההודעה בקצב המקורי שלה... 
ולכן פה החלק החשוב של הלמידה האקדמית שלא משאירה מקום לפשרות, לעיגולי פינות, ומכריחה אותנו במובן החיובי של המילה להשקיע. 
לא פחות חשוב בעיניי היא האינטראקציה בין אנשים בעלי רקע וניסיון מגוון באקדמיה. אנשים אלו הם בין היתר המרצים של המכללה. אין תחליף ליחס האישי, להכוונה, לתמיכה ולהחלפת הרעיונות. ובנוסף הסטודנטים הם אנשים שמגיעים מעולמות תוכן שונים, אנשים שמעשירים ופותחים אפיקים חדשים זה לזה. אין אף שלב בחיינו המקצועיים והאישיים שמיצינו את הלמידה, את זה אני מנסה להעביר לעובדים שלי, לילדיי וגם לי אישית. 
הדבר השני הוא השילוב בין האקדמיה למערכת הביטחונית שבה גדלתי ושֵירתּי שנים רבות, וכיום לתעשיות הביטחוניות שבאחת מהן (אלביט) אני עובדת. שדה הקרב המודרני שכבר שנים רבות הוא דיגיטלי ומבוסס טכנולוגיות מתקדמות הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. היכולות הטכנולוגיות נותנות לצה"ל את היתרון האיכותי הן בהיבט ההתקפי הן בהיבט ההגנתי, ואותן יכולות נותנות לתעשיות הביטחוניות הישראליות את היתרון בתחרות הקשה בעולם. 
היכולת ליישם את התאוריה ואת המחקר שנולדים בחלקם הגדול באקדמיה, הקשר החזק שמאפשר לאנשי האקדמיה להבין את הצרכים המבצעיים ולכוון חלק מהפעילות לתחומים הרלוונטיים, תרמו ועוד יתרמו להישגים פורצי דרך שיביאו לחיזוק הביטחון של כולנו. 
ולפן אחר של המשוואה 
מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהבת להתייחס באופן מיוחד להיותי אישה בעולם הטכנולוגי הביטחוני, אבל ככל שהתקדמתי (כן, גם בסולם הדרגות) הבנתי שאני לא יכולה להתחמק מהתייחסות לנושא. בחרתי להתייחס לנושא זה ממקום בונה ומעצים, בחרתי בדרך של מפגש עם תלמידות, קצינות ונשים צעירות במטרה להבהיר להן שהכול תלוי בהן, ברצון שלהן, בהשקעה שלהן ובמקצועיות שלהן. 
חשוב לעודד תלמידות לפנות ללימודים טכנולוגיים. חשוב להראות לקצינות צעירות שכן מעוניינות בהמשך שירות, שזה אפשרי לשלב בניית משפחה עם בניית קריירה צבאית. חשוב לשתף אותן בניסיון שלי ובהתמודדות שלי כדי לגרום להן לא להירתע, להאמין בעצמן וביכולות שלהן, ומפה זה רק תלוי בהן. 
אני לא יכולה לעמוד מעל במה זו ולא להודות למכללת אפקה לא רק על קבלת האות, אלא על זה שלפני מספר שנים במהלך ביקור מקצועי שקיימתי בהיותי בשירות במפא"ת, נחשפתי למוסד מרשים ברמתו שסחף אותי חזרה לספסל הלימודים בהיותי בעיצומה של קריירה עשירה. לד"ר יהודית אפרשטיין שיזמה ובנתה מסלול חדש וחדשני של הנדסת מערכות תבוניות, שהאמינה בי ועודדה אותי לשוב לספסל הלימודים בשלב מתקדם בחיי, על לימודים מעשירים ומאתגרים שהוסיפו לי מטען חשוב שאני מצליחה ליישם במסגרת עבודתי בחברת אלביט ומקווה שבכך להמשיך ולתרום לביטחון מדינת ישראל." 

למקבלי "אות הבוגר.ת" עד היום >>  

 

בתמונה: באירוע העניקה אפקה את "אות עמית הכבוד" לפרופ' רן בליצר, "אות הבוגרת" לאל"מ במיל. מרב דוידוביץ' ולראשונה את "אות הסטודנט" ליובל ערן, סטודנט תואר ראשון בהנדסה רפואית, שיצטרף לקהילת הבוגרים השנה. בתמונה מעניקי האותות ומקבלי האותות, משמאל לימין: אלוף במיל. דני רוטשילד, יו"ר חבר הנאמנים, נשיא אפקה, פרופ' עמי מויאל, פרופ' רן בליצר, אל"מ במיל., מרב דוידוביץ', יובל ערן, מר הרצל שלם, יו"ר הוועד המנהל, עו"ד קרן בן חיים, דקאנית הסטודנטים, ודגנית ציטרין בר-און, מנהלת קשרי בוגרים. 

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?