ברוכים הבאים למאה ה-21

20 שנה אחרי מהפכת המכללות, המציאות בשטח מנצחת את ההגדרה הדיכוטומית של חלוקת המוסדות האקדמיים במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. כך למשל, באפקה נרשמת עלייה רב־שנתית בנתוני המתקבלים, שחלק ניכר מהם היו יכולים ללמוד באוניברסיטה, אבל בחרו ללמוד באפקה. כמחצית מבוגרי המכללה מעידים על עצמם כמועסקים בתעשייה בתפקידי תכנון ופיתוח וביריד התעסוקה השנתי השתתפו עשרות חברות מובילות בהייטק. 

ההתייחסות למוסדות אקדמיים במאה העשרים ואחת צריכה לכלול ראייה רחבה של מספר פרמטרים — יש לתת התייחסות לכל מוסד בפני עצמו. יש לבחון מהו התפקיד החברתי, התרבותי והכלכלי שממלאים המוסד, ועד כמה הם הולם את צורכי החברה והמשק.


לסיכום: בעשור השני של המאה ה–21, השאלה שיש לשאול אינה אם מכללה או אוניברסיטה, כי אם כיצד יוצרים מערך הכשרה ומחקר מרובד ואפקטיבי, שיכשיר הון אנושי איכותי המסוגל לעמוד באתגרי העתיד.

למאמר המלא של פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה, באתר TheMarker >>

"ההבחנה בין בוגרי מכללות לבוגרי אוניברסיטאות כבר לא רלוונטית". פרופ' עמי מויאל, נשיא מכללת אפקה