Smores – פלטפורמת חנויות חכמה בסביבת IOT

 

שמות הסטודנטים: גירון אפטיק ושי ברמר
מנחה: איל איזנשטיין
בית הספר: הנדסת תוכנה

מה מטרת הפרויקט?



מערכת
Smores נועדה לשפר את חווית הקניה המוכרת לנו כיום. המערכת מציעה פלטפורמה עבור חנויות אוטונומיות שמאפשרת קניה מהירה ונוחה יותר עבור הלקוחות. הלקוחות יכנסו לחנות, יבחרו מוצרים, יצאו מהחנות ובכך תסתיים הקנייה מבלי להתעכב בקופה. בנוסף, המערכת כוללת מנגנון המלצה המציע ללקוחות מוצרים מומלצים על-סמך הרגלי הקניה שלהם בעבר או מוצרים דומים שרכשו ועשויים לעניין אותם. עבור בעלי העסק, המערכת מציגה עבורם המלצות שמאפשרות להם ניהול יעיל וחסכוני של העסק.

כיצד נולד הרעיון?
בשיתוף עם מנחה הפרויקט, נחשפנו לטרנד הטכנולוגי של Smart Spaces, שהוגדר על ידי חברת המחקר Gartner כאחד הטרנדים הטכנולוגיים המשמעותיים של השנים הקרובות. בנוסף, נחשפנו לחנויות אוטונומיות כמו חנויות Amazon go ופרויקטים דומים של חברות סטארט-אפ שונות בארץ ובעולם. מכאן בא הרעיון לשלב את שני התחומים על-מנת ליצור פתרון מתקדם וחדשני. החלטנו על מערכת המלצה, שתזהה דפוסי התנהגות של לקוחות ובעקבות הלמידה עליהם תוכל להפיק עבורם המלצות על מוצרים רלוונטיים לקנייה שלהם. 

מדוע בחרתם בפרויקט הזה?
בבחינת הפתרונות הקיימים היום בשוק, רצינו לתת פתרון לבתי עסק שונים. ראינו כי לא קיים פתרון אשר מייעל בתי עסק ומשפר את חווית הקניה בהם ללא עלות כספית גבוהה ושינוי מהותי של החנות. הפתרונות המובילים הקיימים כיום מוצעים במחירים גבוהים. עלות פלטפורמת Amazon GO, לדוגמא, הינה 75 אלף דולר ל-100 מ״ר,  בעוד שעלות התקנת המערכת שלנו בחנות של 100 מ״ר מוערכת באלפי שקלים בודדים. לכן, רצינו ליצור פלטפורמה נגישה, קלה ליישום וזולה משמעותית להתקנה ותפעול שוטף.

האם יש סיפור אישי שלכם או של קרוב אליכם שקשור לפרויקט?למשפחה של שי יש מינימרקט משפחתי, ניסינו לחשוב איך הפרויקט שלנו יוכל לעזור להם ולהקל עליהם את מהלך העבודה בחנות, גם מבחינת הבאת טכנולוגיה חדישה וגם מבחינת הקלה בשעות העבודה הפיזית שעליהם להימצא בחנות. מכאן עלה הרעיון של חוויות קניה נגישה וקלה יותר. ככל שהתקדמנו בפרויקט, נחשפנו למגוון טכנולוגיות שעניינו אותנו מאוד ושיפרו את הפרויקט משמעותית. בבדיקות שביצענו, היה מעניין לראות את החנות החכמה שלנו פועלת ואת התגובות המתעניינות וההתלהבות של הנסיינים, רובם התעניינו במערכת זיהוי התמונה והתלהבו לראות את המערכת מציגה את שמם כמי שלקחו מוצר. 

איזה מענה הפרויקט נותן ולאיזו אוכלוסייה?
המערכת נותנת מענה לבתי עסק שונים לשיפור ההתנהלות בעסק, בכך שהיא מספקת מידע על מוצרים ומיקומי מדפים בהם מבוצעים יותר רכישות. בנוסף, היא נועדה גם ללקוחות בתי העסק על מנת ליצור שינוי בחוויית הקניה והפיכתה לקלה, מהירה וחסכונית יותר. באופן זה, החנות יכולה לפעול שעות רבות, בלי תלות בעובדים או בכמות הלקוחות. בימים אלו אנו חווים תורים ארוכים ומסוכנים בסופרים בעקבות נגיף הקורונה ואין ספק שפלטפורמה שכזו הייתה יכולה לקצר את שהות האנשים בחנויות ולצמצם חשיפה לנגיף.