מן המרכז לקריירה בהנדסה באפקה לעבודה בהייטק

ג'ניה וסבו
 עם החניכים ממחנה יתומי צהל

אתם ודאי מכירים אותו מתפקידו כסגן היו'ר של האגודה, אך ג'ניה צנטר, מהחוג להנדסת תעשייה וניהול הוא סטודנט רב פעלים, המשלב לימודים ועבודה, התנדבות ומעורבות בקהילה ועדיין מצליח לשמור על אהבתו לקרב מגע.
בלילות, אגב, תוכלו למצוא אותו רוקד סלסה.

לימודים באפקה- זו בחירה משפחתית

הכירו את ג'ניה מראשון לציון, סגן יו"ר של אגודת הסטודנטים באפקה. ג'ניה הגיע בעקבות אחיו, לאוניד אשר סיים תואר בהנדסת מכונות במכללה. על בחירת התואר ומה שקרה בהמשך מספר לנו ג'ניה: "תמיד ידעתי שאני ריאלי ורוצה ללמוד הנדסה. כמו כן, היה לי חשוב החיבור לאנשים, לעבודה דינמית, עם אוריינטציה ניהולית ומכאן הגיע החיבור לתעשייה וניהול. מבחינתי, מדובר בהנדסה שמתווכת בין עולם הטכנולוגיה לתהליכי עבודה בארגונים. ובכלל אני אדם שאכפת לו, חשוב לי להיות מעורב. בשנה שעברה נבחרתי לתפקיד רכז תרבות באגודת הסטודנטים במכללה, וכיום אני סגן יושב ראש של האגודה". 

פורטל המשרות באפקה – עוזר לי למצוא עבודה

"בשנה השנייה ללימודים, נכנסתי לפורטל המשרות באפקה  ומצאתי עבודה בחברת סטארטאפ בשם Infolinks. מדובר בעבודה מהבית, בחברה חדשנית שעוזרת לממן את התואר ואף עזרתי לעוד שני חברים להתקבל לחברה". בשנה השלישית ללימודים, נעזר ג'ניה בעינת מן המרכז לקריירה בהנדסה, "הבנתי כמה חשוב למצוא עבודה מקצועית בהנדסה עוד בהיותך סטודנט. הגעתי להדרכות של המרכז לקריירה, שם למדתי קצת יותר על מה בדיוק עושה מהנדס תעשייה וניהול, מהי האופציה המתאימה ביותר עבורי לפיתוח קריירה, כיצד לגשת למשרות, הכנה לראיונות עבודה, וכמובן - בנייה ועדכון של קובץ קורות החיים . למרות שהיה ברשותי ניסיון מועט, עינת עזרה לי בבנייה ועדכון של קובץ קורות החיים שלי, כך שלבסוף הגענו למסמך מקצועי ומרשים שמציג אותי נכונה למרות חוסר הניסיון". מסכם ג'ניה. 

איך מצאתי עבודה כסטודנט ב IBM?

"במקביל לתהליך כתיבת קו"ח, למדתי עם חבר למבחן, ששאל למה אני עדיין לא עובד בתחום והציע לי לעבוד ב-IBM. הוא שלח לי כמה משרות שמתאימות לי, וממש באותו היום עינת פרסמה את אחת מהן בפורטל של תעשייה וניהול - מנהל הצעות רכש. שלחתי קו"ח גם דרכו וגם דרך פורטל המשרות של אפקה . ובנוסף, גם באמצעות פנייה יזומה באתר של IBM. יום אחרי זה המראיינת התקשרה אלי ואמרה שהיא ראתה ששלחתי קו"ח בשלושת האמצעים האלה, ולכן היא חזרה אלי, למרות שמעל 120 אנשים שלחו קורות חיים בשבוע הזה. התקבלתי למשרה בסוף השנה השלישית ללימודים ועכשיו אני עובד ב-IBM כבר מעל לשנה".מסכם ג'ניה.

מוטו מנחה בחיים – להנדס את הזמן

כאמור, בנוסף ללימודים ועבודה ג'ניה מתאמן בקרב מגע, כבר מעל 5 שנים, ולפעמים גם הולך למסיבות סלסה. ״במקביל, אני מתנדב במהלך השנה כמדריך במחנות עם יתומי צה"ל, והקיץ דחיתי את סיום התואר בסמסטר, וטסתי איתם ל-25 ימים לטיול בר מצווה באמריקה וקנדה, כך שאני רואה בהתנדבות חשיבות רבה על אף שלוח הזמנים שלי צפוף. בסופו של דבר, הכל מתחבר- גם בראיון עבודה ב IBM התרשמו ממגוון העיסוקים שלי ורוחב תחומי העניין. מסתכלים על האדם כמכלול ולאו דווקא מתמקדים בחוסר ניסיון ובציונים".

המלצות עם קבלות!

ביקשנו מג'ניה המלצות לסטודנטים מתחילים בנושאי קריירה: 

חפשו עבודה דרך המרכז לקריירה בהנדסה באפקה- זה עובד! אל תחכו לשנה רביעית לחפש עבודה, כדאי להגיע מוקדם ככל שאפשר לייעוץ קריירה במרכז לקריירה בהנדסה, ללמוד את התפקידים, החברות ולהיכנס לעניינים. גם אם תחליטו להשתלב בשוק העבודה בשנה ג' או מאוחר יותר, המידע הזה עוזר בבחירת התמחות, בבחירת פרויקט גמר וכמובן בהחלטות שקשורות לקריירה. נסו לשלוח קו"ח בצורה יזומה - להיכנס לאתרים של חברות, להיכנס לפייסבוק של חברות שמיועד לדרושים לחברה הספציפית. לסיכום נסו לשלוח קו"ח בדרכים הכי פחות קונבנציונאליות – כדי שלא תהיו אחד ממאה ששלחו קורות חיים, אלא אחד מעשרה. למרכז לקריירה בהנדסה באפקה>>

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?