מרב דוידוביץ' קיבלה את אות הבוגרת בטקס הוקרות לשנת ה- 25


ברכות למוסמכת אל"מ במיל.מרב דוידוביץ'! 

אות הבוגרת הוענק באירוע הוקרה לציון 25 שנים לאפקה לאל"מ במיל. מרב דוידוביץ', מוסמכת מערכות תבוניות, ראש מנהלת מוצרי תוכנה ו-AI בחטיבת התקשוב של אלביט מערכות.

זו הפעם השלישית שקהילת הבוגרים של אפקה מתרגשת יחד חבריה שנבחרו לקבל את "אות הבוגר.ת". הוקרה זו ניתנת לבוגרים שתרמו תרומה משמעותית בעלת השפעה לאומית למדע, לקדמה הטכנולוגית, לחברה או למדינה והצליחו לבלוט ולהשפיע בתחומם בארץ ובעולם. הם השראה לסטודנטים ולבוגרים ולהמשך דרכה של אפקה.

מדבריה של מרב בטקס:
"
קבלת אות הערכה זו הינה זרקור למס' ערכים וכווני דרך אותם חשוב לי לייצג, ערכים שלקחתי על עצמי להוביל, לחנך, לחנוך, לסייע, ולגרום לאנשים שסביבי לאמץ.
הראשון הוא החשיבות של הלימוד המעמיק, היסודי והבלתי מתפשר. בעולם הטכנולוגי בו אנחנו נמצאים עולם בו הכל מתקדם ומתפתח במהרה אנחנו חייבים כל הזמן ללמוד, חוסר למידה משמעה אפילו לא צעידה במקום אלא פשוט הליכה לאחור.
למידה בעיני אין פירושה גלישה באינטרנט לחיפוש מהיר של מידע שנמצא שם בשפע, אלא למידה מחויבת להיות מעמיקה ויסודית כזו שבזמננו אנו לא מובנת מאליה כי היא דורשת השקעה ובמיוחד זמן שלכולנו נראה שאף פעם לא בנמצא.
אנחנו נמצאים בתקופה שהכל ב- fast forward, את השיח והמלל הפכנו להודעות טקסט קצרות, שהפכו להודעות קוליות שעכשיו גם ניתן להריץ אותן מהר כי אין לנו זמן לשמוע את ההודעה בקצב המקורי שלה....
ולכן פה החלק החשוב של הלמידה האקדמאית שלא משאירה מקום לפשרות, לעיגולי פינות ומכריחה אותנו במובן החיובי של המילה להשקעה.
לא פחות חשוב בעיני, היא האינטראקציה בין אנשים בעלי רקע וניסיון מגוון באקדמיה. אנשים אלו הם בן היתר המרצים של המכללה - אין תחליף ליחס האישי, להכוונה, לתמיכה ולהחלפת הרעיונות . ובנוסף הסטודנטים - אנשים שמגיעים מעולמות תוכן שונים, אנשים שמעשירים ופותחים אפיקים חדשים אחד לשני. אין אף שלב בחיינו המקצועיים והאישיים שמיצינו את הלמידה, את זה אני מנסה להעביר לעובדים שלי, לילדי וגם לי אישית.
הדבר השני הוא השילוב בין האקדמיה, למערכת הבטחונית בה גדלתי ושרתתי שנים רבות וכיום לתעשיות הבטחונית שבאחת מהן (אלביט) אני עובדת. שדה הקרב המודרני שכבר שנים רבות הינו דיגיטלי ומבוסס טכנולוגיות מתקדמות התחיל הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. היכולות הטכנולוגיות נותנות לצה"ל את היתרון האיכותי הן בהיבט ההתקפתי והן בהיבט ההגנתי, ואותן יכולות נותנות לתעשיות הבטחוניות הישראליות את היתרון בתחרות הקשה בעולם.
היכולת ליישם את התאוריה והמחקר שנולדים בחלקם הגדול באקדמיה , הקשר החזק שמאפשר לאנשי האקדמיה להבין את הצרכים המבצעיים ולכוון חלק מהפעילות לתחומים הרלוונטיים , הביאה ועוד תביא להישגים פורצי דרך שיביאו לחיזוק הבטחון של כולנו.
ולפן אחר של המשוואה
מי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהבת לתת התייחסות מיוחדת להיותי אשה בעולם הטכנולוגי הבטחוני.
אבל ככל שהתקדמתי (כן גם בסולם הדרגות) הבנתי שאני לא יכולה להתחמק מהתייחסות לנושא,
בחרתי להתייחס לנושא ממקום בונה ומעצים, בחרתי בדרך של מפגש עם תלמידות, קצינות ונשים צעירות במטרה להבהיר להן שהכל תלוי בהן, ברצון שלהן, בהשקעה שלהן ובמקצועיות שלהן.
חשוב לעודד תלמידות ללימודים טכנולוגיים, חשוב להראות לקצינות צעירות שכן מעוניינות בהמשך שירות, שזה אפשרי לשלב בנית משפחה עם בניית קריירה צבאית, חשוב לשתף בניסיון שלי ובהתמודדות שלי על מנת לגרום להן לא להירתע, להאמין בעצמן וביכולות שלהן, ומפה זה רק תלוי בהן.
אני לא יכולה לעמוד מעל במה זו ולא להודות למכללת אפקה לא רק על קבלת האות אלא על זה שלפני מספר שנים במהלך ביקור מקצועי שקיימתי בהיותי בשירות במפא"ת נחשפתי למוסד מרשים ברמתו שסחף אותי חזרה לספסל הלימודים בהיותי בעיצומה של קריירה עשירה.לד"ר יהודית אפרשטיין שיזמה ובנתה מסלול חדש וחדשני של הנדסת מערכות תבוניות, שהאמינה בי ועודדה אותי לשוב לספסל הלימודים בשלב מתקדם בחיי, על לימודים מעשירים ומאתגרים שהוסיפו לי מטען חשוב שאני מצליחה ליישם במסגרת עבודתי בחברת אלביט ומקווה שבכך להמשיך ולתרום לביטחון מדינת ישראל."

למקבלי "אות הבוגר.ת" עד היום >> 

Some description
בתמונה:
 באירוע העניקה אפקה את "אות עמית הכבוד" לפרופ' רן בליצר, "אות הבוגרת" לאלמ. במיל. מרב דוידוביץ' ולראשונה את "אות הסטודנט" ליובל ערן סטודנט תואר ראשון בהנדסה רפואית, שיצטרף לקהילת הבוגרים השנה. בתמונה מעניקי ומקבלי האותות, משמאל לימין: אלוף במיל. דני רוטשילד, יו"ר חבר הנאמנים, נשיא אפקה, פרופ' עמי מויאל, פרופ' רן בליצר, אלמ. במיל. מרב דוידוביץ', יובל ערן, מר הרצל שלם, יו"ר הוועד המנהל, עו"ד קרן בן חיים, דקאנית הסטודנטים ודגנית ציטרין בר-און, מנהלת קשרי בוגרים.