אומת הסטארט אפ, או אומה שנשארה מאחור?

"צריך לשנות את צורת החינוך החל מהגיל הרך, צריך לדאוג שכל ילד ילמד לתכנת כמו שלומדים מתמטיקה, זה מקובל במקומות שונים בעולם. זה נכנס לכל תחום בחיים, לא רק באינטראקציה מול מחשב. ההתמקדות בחינוך צריכה להיות בכל המגזרים, כדי שלא נהיה מאחור ונשמור על יתרון הסטארט-אפ ניישן". כך אמר פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא להנדסה ומנהל מו"פ בגוגל ישראל, בכנס השני לפיתוח הון אנושי בהנדסה שהתקיים במאי 2017 במכללת אפקה.


פרופ' יוסי מטיאס בכנס אפקה להון אנושי לאומי בהנדסה

עוד אמר פרופ' מטיאס כי הטכנולוגיה משתנה ללא הרף ולכן יש לפתח את יכולת הלימוד העצמי של סטודנטים כך שיוכלו להתאים עצמם למצבים משתנים. מחקר מדעי מוביל הוא המנוע של הכלכלה והתעשייה, אך ישראל כבר אינה מובילה בחזיתות מסוימות, כמו כלכלה חישובית או לימוד הצגת נושא, לכן יש לדאוג שכל ילד ילמד לתכנת כמו שהוא לומד מתמטיקה. לכתבה המלאה באתר דה מרקר >>