מהנדסים ללא גבולות סניף אפקה - מחפשים אותך>>

מהנדסים ללא גבולות סניף אפקה: סטודנטים מקימים ומובילים פרויקטים עבור אוכלוסיות מוחלשות בארץ ובעולם

מהנדסים ללא גבולות הינו ארגון בינלאומי שמטרתו הוצאה לפועל של פרויקטים הנדסיים ויוזמות חינוכיות שמטרתם פתרון בעיות של אוכלוסיות מוחלשות בארץ ובעולם. סניף אפקה של הארגון מציע לסטודנטים הפעילים בו הזדמנות לשלב הנדסה עם משמעות ולהוביל פרויקטים למען הקהילה. בימים אלו פורסם קול קורא לאיוש ראש הסניף לחידוש הפעילות ולגיוס מתנדבים ולכן שאלנו את אסף זוארץ, בוגר אפקה ומוביל הפעילות בעבר מהם המסקנות שלו לגבי יתרונות החיבור לפעילות למהנדסים לעתיד.

אסף, מה זה אומר להוביל את פעילות הסניף?

לרכז (או לנהל) את סניף מהנדסים ללא גבולות, בעצם, איננה שונה מכל הקמת חברה בשלביה הראשונים - גיוס אנשים, כספים, יח"צ, עבודה מול גורמים שונים במכללה ובחוץ, הבאת רעיונות, עבודה מול ארגונים ועמותות, ניהול צוותים, לקחת חלק פעיל בשלב הרעיון והתכנון, דיבור מול קהל ייזום רעיונות ועוד הרבה הרבה דברים מדהימים...במילה אחת, ניתן להגדיר את החוויה כ 'מטורפת'. מעולם לא חשבתי שיצא לי לקחת חלק במשהו כל כך משמעותי, ועוד בתור אחד שהיה בשנה הראשונה לתואר. אין ספק בכלל, שמישהו.י שלא מגיע לאירוע כזה, של הובלת סניף, עם איזושהי בעירה פנימית של עשייה יקרוס לתוך השגרה של הלימודים ויגרום לסניף ולעשייה החיובית להיעצר ואף לגווע. הדחיפה של רכז/מנהל הסניף יחד עם הצוות המוביל, היא היא הרוח שמניעה את הסניף, כי בסוף כל העבודה מבוצעת על ידי סטודנטים למען הקהילה.

אילו ערכים שלך כאדם באו לידי ביטוי?

הכי קל להגיד "אין הנחתום מעיד על עיסתו", אבל זאת התשובה הקלה. כן אציין אבל שהרבה מהערכים שהבאתי מהבית ומהשירות הצבאי עזרו לי הרבה. ערכים כדוגמת אלטרואיזם, נחישות וכושר שכנוע לעשייה, יצירתיות ובניית תחושת השייכות לסטודנטים שלקחו חלק בתכנית, תרמו רבות להמשך הפעילות. כל זמן שאנחנו יכולים לתת ולעזור, חשוב שנעשה למען הקהילה והסביבה בה אנו חיים.

מה הפקת מכל החוויה?

כשאתה מתחיל משהו אתה אף פעם לא באמת יודע אם זה יתפוס והאם אנשים בכלל יבואו, הלקח החשוב ביותר שלקחתי מכל החוויה, הייתה העובדה שאם המטרה טובה ואתה מספיק מאמין בה - אנשים יבואו גם אם התמורה היא רק חיוך ומילת תודה. זה לא היה ברור מאליו בכלל שקרוב ל 30 סטודנטים (במצטבר) יגיעו למפגשים אחרי/לפני שעות הלימודים, כדי לדון על פרויקטים בלי כל תמורה למעט לעשות טוב לאחר (ולצבור ניסיון הנדסי כמובן). בנוסף, חברים טובים שרכשתי, המון כלים לחיים וההבנה הבסיסית, שעם קצת יצירתיות וחוצפה חיובית, להשיג דברים נפלאים.

למה זה חשוב ומה זה תורם למוביל (וגם למשתתפים)?

זה חשוב כי סטודנט חייב להוביל את זה. מישהו.י שמחוברים לרצון לתרום ולעשייה חיובית. מה זה תורם? מעבר לכל הדברים היפים שכתבתי, אם נעבור למישור הפרקטי, סטודנטים שלוקחים חלק בפרויקט הזה מקבלים כבר מהיום הראשון מספר הזדמנויות, לדוגמא: עבודה בצוות, סיעור מוחות בעבודה על פתרונות הנדסיים בעולמות תוכן מגוונים, עבודה בדיסציפלינות שונות מתחומי העיסוק, ניהול קבוצות, אינטגרציה של מערכות בתוך פרויקט, ייזום ועבודה מול לקוחות (עמותות לרוב), ניהול תקציב למוצר, בניית תיק מוצר, ניהול פרויקטים, יח"צ עמידה מול קבל ועוד.

איך זה משתלב עם לימודים באפקה ועם היותך מהנדס?

בכל מקום שאני מגיע אליו לראיון ורואים את השורה של הקורות חיים של 'מהנדסים ללא גבולות' שואלים אותי על זה, אחרי שאני מספר על הקסמים שעשינו (במשך שלוש שנים הוצאנו חמישה פרויקטים בתקציב מוגבל) נופלת להם הלסת. זה בעיקר לא נתפס שאנשים, בזמנם הפנוי, בזמן לימודים, ללא שכר או תמורה, הולכים ועושים את זה. בתור המהנדס שאני היום, קיימות נקודות ממשק לא מעטות לדברים בהם הספקתי להתעסק: הבנה פרויקטלית, תקציב, עבודת צוות, עבודה מול לקוחות וכמובן התכנון ההנדסי והעבודה בממשקים מרובים.

אנצל כבר את הפלטפורמה ואומר שללא הליווי של ד"ר משה תשובה, ראש ביה"ס להנדסה מכנית והדקאנית עו"ד קרן בן חיים - לא היינו מצליחים להוציא את התכנית הזאת לפועל.

סטודנט/ית – מעוניינים להגיש מועמדות?

לסניף אפקה דרוש/ה כעת ראש סניף לחידוש הפעילות ולגיוס מתנדבים: אם אתם בעלי יכולת מנהיגות, רצון לתרום ורואים כיצד יכולה ההנדסה לסייע לרבים - התפקיד הזה עשוי להתאים לכם.

· הובלת הסניף מזכה ב-2 נ"ז מעורבות.
· תהליך הקבלה מלווה בראיון אישי – יש להגיש מועמדות עד לתאריך 25.7.21 בקישור הבא > -https://bit.ly/3wTa6Gv
· לדף הפייסבוק של הפעילות: https://www.facebook.com/ewbafeka 
SmartUp

"מהנדסים ללא גבולות" סניף אפקה משיקים פרויקט בבית לוינשטיין

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?