מערכת מידע מתקדמת לניהול פארק שעשועים

מערכת מידע מתקדמת לניהול פארק שעשועים - פרויקט גמר 2015
שם הסטודנט: נועם קורובקו
מחלקה: הנדסת תעשייה וניהול 
תחום:מערכות מידע

פארקי השעשועים הינם מוקד מרכזי בתחום הבילוי אשר זוכים למבקרים רבים בגילאים שונים. רובם נפרשים על שטחי ענק וכוללים מגוון מתקנים בעלי רמות ביקוש שונות. כמו כן, מוצע מגוון רחב של שירותים ללקוח הכוללים: רשתות מזון שונות, חנויות לממכר מזכרות, מצלמות לתיעוד החוויה רגעי השיא, תאים לשמירת חפצים וכו'. חודשי הקיץ, חגים וסופי השבוע הינן תקופות שיא העומס עקב הביקוש הרב. עקב כך נוצרים תורים ארוכים למתקנים וחווייתו של הלקוח בפארק, נפגעת. כמו כן, הדבר גורם לירידת רווחי הפארק עקב נטישת לקוחות בשל התורים הארוכים וכתוצאה מכך אינם משתמשים בשירותים בכלל המוצעים בפארק. מטרותיה העיקריות של המערכת הינן לשפר את חווית הבילוי של המבקרים (בין היתר ע"י ויסות התורים) ובנוסף, להעלות את רווחי הפארק.

המערכת הינה חדשנית בתחום הבילוי בפארקי שעשועים. היא משדרגת משמעותית את חווית קהל המבקרים, ומעניקה כלי ניהול ייחודיים להנהלת הפארק, באמצעות מערכת מידע וטכנולוגיה מתקדמת. צמיד-יד אישי ישמש את הלקוחות, כאמצעי זיהוי חד-ערכי ויסייע ביישום "תור וירטואלי", "חבילת נקודות" וכאמצעי תשלום ברחבי הפארק. בנוסף, המידע הנאסף אודות השימושים השונים של הלקוחות, ינותח ע"י הנהלת הפארק באמצעות כלי בינה עסקית (BI) וישמש לשיפור השירות והתייעלות הפארק.


סרטון ביתי שהוכן ע"י נועם, מציג את המערכת ויכולותייה >>