אילו מכוניות יכלו לדבר

דמיינו מצב בו אתם נכנסים לרכב והוא מסתנכרן עם הרכבים, הרמזורים והתמרורים שבדרך. עכשיו תפסיקו לדמיין כיוון שבקרוב יחל בישראל ניסוי ראשון מסוגו, שבמסגרתו יותקנו רכיבי תשדורת במספר כלי רכב וכן ברמזורים ובתמרורים. הרכיבים יתקשרו ביניהם ישירות דרך אנטנות בתדר קבוע, וישדרו בזמן אמת את מיקום כלי הרכב במרחב, מידע על מאפייני התנועה שלהם (מהירות, תאוצה, מרווח מהמכוניות המקושרות הנוספות) ואת מצב התשתיות.

פרופ' אראל אבינרי, ראש מסלול התמחות מערכות תשתית בתכנית לתואר שני בהנדסה וניהול מציג את הבעיות שעלולות להתעורר: צריך לקחת בחשבון ששיעור החדירה של כלי רכב מקושרים לשוק ולכבישים יהיה נמוך בהתחלה. צריך לבדוק איך המכוניות המקושרות ישתלבו על הכביש יחד עם כלי רכב רגילים.

לפי התחזית שלו, בשלב הראשון אפשר יהיה להפעיל מכוניות מקושרות בתשתיות ייעודיות, כמו נתיבים מיוחדים, או על כביש ציבורי רגיל, אבל רק בפונקציות חלקיות של קישוריות, למשל לצורך זיהוי ומתן זכות קדימה ברמזורים לתחבורה ציבורית או אמבולנסים. זו דוגמה שניתן לקדם ולהפעיל בשטח כבר בתקופה הקרובה.

לידיעה המלאה באתר The Marker >>