איך משפרים לבעלי מוגבלויות את חוויית הקניות בסופרמרקט?

איך משפרים לבעלי מוגבלויות את חוויית הקניות בסופרמרקט?

שאלנו את עידו יוגב, מוסמך הנדסה וניהול במסלול מערכות תשתית והמנהל הטכני של שופרסל שהוביל מטעם הרשת האקתון בנושא בשיתוף מרכז החדשנות והיזמות של אפקה, HIT ועמותת נגישות ישראל.

חדשנות היא אחד מערכי הליבה של רשת שופרסל. זאת זכות גדולה לקחת חלק בהאקתון שמאפשר לנו לקבל רעיונות רעננים מחבורה מוכשרת של סטודנטים צעירים שלוקחת אתגרים ומייצרת להם פתרונות. אני שמח לומר שבחלק גדול מהמקרים אני בהחלט רואה אפשרות ליישום לטובת שיפור חווית הקנייה לאנשים עם מוגבלויות". בין הפתרונות שפתחו ששת צוותי הסטודנטים של אפקה ו-HIT:

  • מערכת המאפשרת נגישות לקבלת מוצרים במעדניה בעלת דלפק גבוה
  • מערכת לכבדי ראייה המאפשרת הקראה קולית של תווית מזון
  • מערכת היברידית המשלבת חווית קנייה פיזית עם חווית קנייה באינטרנט